För-sovit

Jag läser en blogg skriven av Fredrik Backman, som är grymt rolig. I den så ägnar sig i alla fall ägaren åt så kallad för-ätning. DVS innan han ska iväg med sin fru på middag måste han för-äta för att han inte ska få lågt blodsocker och bli grinig. Nu snackar vi inte en liten macka eller en tallrik med yogurt, utan typ en hel lasagne!

Idag har jag därför ägnat mig åt vad jag nu kallar det för, för-sovning. Klockan 15,30 efter både jobb och stall kröp jag ner i min säng och slöt mina blå för ett tag. Jag vaknade igen vid 18:45 och insåg att nu måste jag verkligen ta mig upp om jag både ska laga mat, äta mat, duscha och ge kaninerna mat.

Så min summering av dagen kan skrivas jobbat, ridit och sovit. Nu har jag i alla fall maten i magen och ska ta en snabbdusch innan matlådorna ska slängas ihop och jag ska försöka orka diska och sen typ in i sängen.

Det märks på kroppen att den fortfarande inte är helt hundra, skulle gå med skottkärran till dyngstacken idag och fick vila på vägen! Jag har i alla fall bärjat äta Zyx som ska vara bedövande och anti inflammatoriskt mot halsontet. Så förhoppningsvis blir jag av med det. jag har ju inte tränat ordentligt sedan tjajvasan! Men man måste lyssna på kroppen med! Trots att jag kanske inte är den som ska säga det, men nu börjar det bli rät tungt för min kropp med!

/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback