Februari - inte en månad att ta efter

Februari bestod av en långdragen förkylning/influensa och i princip ingen träning överhuvudtaget. Nu är jag bara lite hostig och det är alltså dags att komma igång med träningen igen. Det känns ganska tungt. Jag är inte alls inne i det och målet som jag i första hand tränat för (tjejvasan) är nått. Det blev en slags urladdning och träningen är verkligen inte en naturlig del av min vardag för tillfället, det måste det blir ändring på! Jag har gått promenad nästan varje dag eftersom vädret varit så fint och det har kännts som en bra mjukstart efter lång förkylning, men det ger mig varken bättre kondition eller styrka. Jag behöver träning nu! Imorgon ska jag gå på nästa mjukstart, tänkte köra ett vanligt spinningpass. Tycker inte att 60 min brukar ge tillräckligt mycket, men det blir nog lagom imorgon. Är hundvakt onsdag och torsdag kväll så lunchpasset imorgon blir perfekt. Jag måste hitta motivationen igen! Jag tycker att det är kul att träna när jag är igång. Tror att allt det här är en kombination av mycket ovisshet runt mycket annat just nu, men det är ju då man verkligen behöver träningen som piggar upp ens humör! Vet inte vad jag håller på med, men ändring ska det bli!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback