Vilovecka

Förra veckan blev det inte ett enda träningspass. Får ta det som en vilovecka efter Tjejvättern. Var nere på Vätternrundan i helgen också, det var sjukt dålig väder och många stackare som fick bryta. De fick t.o.m. ställa in transferbussarna inne i Motala för att skicka ut dem och hämta hem alla som bröt. Så vi hade tur med vädret och det kändes riktigt bra!

Det är svårt för mig att få till träningen nu, eftersom man blir väldigt låst med valpen. Dessutom blir det mycket hundträning som ska hinnas med också. Men igår gick jag i alla fall en etapp på Bergslagsleden, 14 km. Extremt lågintensiv träning, men eftersm det var en etapp med ganska stora höjdskillnader, så blev benen lite möra ändå. Idag tänkte jag kanske åka ner till brukshundklubben och kika på en agilitytävling. Mest för att miljöträna min egen hund, men också för att det kan vara kul att se såklart. Imorgon ska det packas och fixas en hel del och sen är det midsommar. Blir en sväng till mormors gamla hus först för lite mat och sen till vänner på kvällen fär ännu mer mat :-) Kommer nog sova kvar där, men på midsommardagen tänkte vi ändå hinna försöka komma upp till fjällen. Det blir några dagar där, sen direkt hem för att åka på valpträff och när det slutar går tåget samma kväll ner till Västkusten och Tjörn för ett bröllop. Väl hemma från det på söndagen så börjar mitt nya jobb på måndagen och efter att ha klarat av den första veckan där är det dags för Vansbro. Schemat är minst sagt späckat just nu, så träningen får nog tyvärr stå åt sidan ett tag till. Men jag kommer såklart försöka få in någon träning. Tänkte ju bl.a. ta med kajakerna upp till fjällen, och lite paddling brukar ge bra träningsvärk åt armarna.

Även om träningen står lite åt sidan just nu, så blev jag väldigt taggad efter Tjejvättern till att genomföra loppen som är kvar i år. Och vi har börjat prata om en halsklassiker till nästa år och nu när jag liksom tänkt på att kanske göra det så känns det som att det inte går att ändra på, haha. Mamma hade tänkt köra Tjejvasan och lät väldigt besviken över att jag kanske inte skulle med längre. Men men, jag får tänka på saken. Det går ju att starta med Vättern också, men det känns mer naturligt att göra alla delar samma år på något vis. Jaja, vi får se hur det blir :-)

Glad midsommar på er alla om vi inte hörs något innan det!!!

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback