Tjejvättern - check!

Jag hann aldrig skriva ett till inlägg innan jag for iväg mot Örebro och Motala inför Tjejvättern, och lite tur var nog det. Som vanligt blev det stressigt och den här gången var det bara bra, då hade jag inte tid att fundera och gruva mig :)

Det visade sig att cyklingen var sååå mycket roligare än jag någonsin kunnat tro, att komma i mål kan verkligen ge en kick som håller i sig hur länge som helst!! Jag åkte hem samma kväll med nattåget och hoppade av i Jörn och for direkt på vår klubbs kanintävling Midnattsolscupen, som passande nog hölls just i Jörn. Jag hade lyxat till det med liggvagn hem, men den här gången hade jag gärna haft sittvagn faktiskt... Jag hade önskat ett plats längst ner, tänkte att jag kanske komma ha sån träningsvärk att jag inte får mig upp och ner, men fick såklart översta. Tåget kom 19.13 och kl 20 hade jag bäddat och lagt mig. Stackars den andra tjejen i cupén... hahaha! Natten var hemsk, när jag rörde på mig hade jag bara lite ont i rumpan men när kroppen började stelna var det som den värsta växtvärk jag någonsin haft, hade ont överallt från midjan och neråt och hur jag än låg blev smärtan värre och värre. Och försökte jag sträcka ut kroppen började musklerna nästan krampa. Ursch och blä, tack gode gud att man glömmer det jobbiga snabbt! Om jag hade haft en plats längre ner eller sittvagn hade jag åtminstone kunnat gå upp på toa men nu kändes det alldeles för jobbigt.

Dagarna efter hade jag bara ont i rumpan och benen kändes lite slöa, annars har det gått otroligt bra! Är helt imponerad över hur kroppen kan hantera det här, det blir ju som en chock så jag hade räknat med att vara nästan rullstolsburen i en vecka efteråt. Den värsta kvällen glömdes fort och redan på måndagen började jag kolla efter racercyklar på Blocket. Vi pratar om att det blir en Halvklassiker nästa år, och om jag ska cykla 15 mil så MÅSTE jag faktiskt cykla lite mer före, gärna på samma cykel som ska vara med på loppet. Tyvärr finns det inte många fina cyklar som säljs här så det blir nog att köpa en från en cykelaffär, har så tur att jag får köpa till inköpspris på ett ställe som en av mina farbröder äger, måste bara se till att jag har råd för det handlar ändå om många tusenlappar.

Sen vi kom hem från Motala har det inte blivit så mycket träningspass, en gång på gymmet, ett kortare löppass och ett par promenader. Dock så håller jag och pappa på att bygga på mig nya altan, och allt grävande och bökande har varit dubbelt så jobbigt som ett vanligt träningspass :P

Snart är det dags för simningen och jag har fortfarande inte någon våtdräkt. Tyvärr finns ju inte XL Bygg här någonstans i närheten så jag tänker fortfarande höra om jag kan hyra från simklubben, annars får jag stå ut med att simma i bikini. Carina Berg simmade ju i det (hela dessutom, dvs 200 m mer än oss) när hon besökte Gunde Svan, så om jag inte klarar 1/3 av det så skäms jag ihjäl.

I morse hade jag sovmorgon, behövde de extratimmarna. Har hunnit grundmåla staketet runt min uteplats och ska nu ringa lite samtal som hör till mitt extrajobb innan det blir en löprunda och sen träffa några släktingar utanför Byske. Surströmming till middag, muuuuuuums!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback