Seeeemester!!!

Jajemän, idag är min första dag på mitt livs första riktiga semester. Inte dumt alls! Min semester är uppdelad i två perioder, egentligen kan man säga att jag är ledig 6 veckor men jobbar fyra pass i slutet av juli. Kändes från början lite halverst att dela på de fyra veckorna, men jag insåg ganska snabbt att det förmodligen bara känns som att jag kommer vara ledig längre :)

Jag måste ha varit förvirrad när jag skrev mitt senaste inlägg, våtdräkterna var ju såklart inte från XL Bygg... hahaha!! :D I veckan är det Stadsfesten här i stan, bland det roligaste som händer på hela sommaren i våra trakter. Igår hade vi personalfest med jobbet, idag har jag faktiskt tagit det lugnt men på fredag och lördag blir det utgång som jag ser mycket fram emot. På tisdag går bilen mot Västerås för att stanna där till deras kvällstävling på onsdagen. Vi (jag, Ida T och Cecilia V) kommer sedan åka till Bollnäs på torsdagen och sedan fortsätta mot Sandviken och tredagarstävlingen över helgen. På fredagkväll blir det dock att åka mot Borlänge och övernatta hos Alexandra innan vi åker mot Vansbro på lördag morgon. För mig blir det såklart simningen och Ida fortsätter mot Karlstad för att hämta en kanin. Sen blir det tillbaka till Sandviken för att tävla på söndagen och sen går bilen hemåt. Blir såååå kul!!!

Jag insåg tidigare idag att jag glömt bort att fixa våtdräkten. Googlade på det och hittade att dykarklubben här hyr ut en vecka mot en kostnad av 500 kr, lite väl saftigt... Hittade inget annat på datorn så jag ringde dit och frågade, killen som svarade tyckte att deras dykardräkter nog är lite för klumpiga om man bara ska simma i dom men han tipsade om Clas Ohlson och Jula. Gud verkar ha varit på min sida, det fanns kvar en i en bra storlek för 199 kr! :D Känns riktigt bra, då har jag en till nästa år också :)

Nu ska jag ta och plocka bort det sista här. Imorgon blir det att inviga min altan på baksidan med tjejerna, taket har vi inte börjat med och det fattas två brädor på kanterna, men annars så :)

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback