Nervös som bara den...

Jag brukar inte bli så värst nervös, att det pirrar lite i kroppen och att jag sover dåligt några dagar före är normalt.

Det började med att jag hämtade cykeln jag ska ha i måndags, till saken hör att jag bara skulle höja styret och sadeln och sen fara och lämna den i Umeå hos Ida som ska köra den till Motala. Jag har med andra ord cyklat ungefär 20 meter med rätt cykel, och det var bara för att kolla så det blev rätt höjd... Dessutom gick inte styret att höja och jag är inte van att sitta så där mycket framåtlutad (!!!), hur ska jag lyckas utan att falla över styret?! Till slut kände jag mig tillräckligt nöjd, kanske berodde det på stressen för att hinna fram så jag hann med allt jag skulle göra väl i Umeå. Jag hann med allt i alla fall och cykeln är nu påväg söderut. Jag har inte ens en cykelhjälm men det ska jag få låna av Ida. Tänk vilka underbara vänner jag har som ställer upp med allt!

Utöver det har de ändrat vädret fram och tillbaka för lördag. Jag har köpt ett par cykelbyxor med vaddering och handskar som jag tänkte använda, läste dock i tidningen Cykla som vi har fått några nummer av att de tyckte att man ska köpa ett par bra cykelbyxor med hängslen för minst 1000 kr - mina är utan hängslen och kostade 250 kr på Intersport. Kommer jag inte kunna gå när jag kommer i mål?

Hade också tänkt att cykla i träningst-shirt, men har insett att det kan vara bra med en vindjacka, så jag tar med min löparjacka. Men då kan det ju vara bra att ha någonstans att he den ifall det blir för varmt, och det finns ingenting på cykeln... Har därför fått låna en midjeväska av mormor, i den rymmer jag även den energigel som jag har kvar från Tjejvasan och lite annat. Pappa har även lyckats rota fram ett däcklagningskit som han promt tycker att jag ska ha med mig - själv tänker jag inte få punka så förstår inte riktigt... :)

Blir att cykla i mina joggingskor. Höll på bli "pålurad" ett par spinningskor med pedel men lyckades ta mitt förnuft tillfånga, tror jag klarar det i mina vanliga skor faktiskt. Tänkte även ta med en av mina vattenflaskor, om den får följa med på cykelfärden har jag inte bestämt mig för än, jag tror att man klarar sig på depåerna som finns efter vägen.

Nu ska jag ta och fortsätta med allt jag måste hinna med innan tåget går mot Örebro ikväll. Känns som jag mest bara måste skriva av mig lite för att kunna slappna av, hahaha! Ska i alla fall bli väldigt roligt att få träffa Anja och Hille igen!! Något positivt i alla fall :D

Kram Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback