En riktig energi- och motivationskick!

Jag var så nervös som jag knappt kan minnas när jag var senast när vi stod vid starten i Motala. Jag vet inte varför. Kanske för att Tjejvasan var något av en plåga, eller för att jag var rädd för hur trångt det skulle vara med alla cyklister, eller för att distansen var så lång att jag inte hade den minsta aning om hur kroppen skulle reagera. Hur som helst hade jag inget att vara nervös över. Loppet gick som en dans och jag hade så himla kul på vägen!! Detta gav mig ny energi och motivation till att fortsätta träningen, inte alls det jag förväntat mig faktiskt. Nog för att rumpan ömmade lite de sista milen och det var riktigt skönt att sträcka ut rygg och nacke när man väl var framme. Men det var absolut ingen plåga och skulle jag göra om loppet och veta hur jag kunde disponera det, så är jag säker på att tiden skulle kunna förbättras ytterligare, för krafter fanns det. Efter första 3 milen började man inse att vi nog kunde trampa på i lite bättre tempo, varken benen eller pulsen hade fått börja anstränga sig ordentligt än. Är så sjukt nöjd med vår prestation, med cykeln, att jag hade lagom med kläder på mig och allt annat. Att vädret bara blev lite regnskurar och en lite motvind på slutet och inte kraftiga regnskurar med åska som de uppgav på fredagkvällen gav också ett plus i kanten såklart. Nu taggar vi till Vansbrosimningen. Blir nog inte så mycket simträning till det, men ska försöka få ett pass eller två i alla fall för att testa våtdräkten.

Idag var jag på introduktion till nya jobbet där jag ska vara i sommar och det kändes riktigt bra. Heltid, inga kvällar och helger och t.o.m. lite flex. Det är lyx för mig! Att gå ner i lön, inte ha fast jobb och att inte få sovmorgon tänker jag inte ens på. Nu blir det något nytt och det känns spännande och kul!! Detta i kombination med en väl genomförd Tjejvättern och att sommaren är här, gör att livet känns riktigt bra just nu!! :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback