Testar lite nya pass

Förra veckan blev inte som planerat. Söndagens pass fick avbokas eftersom jag förmodligen inte valde rätt restaurang när jag åt lunchen på dagen. Jag var definitivt inte i form, var helt säker på att jag blivit magsjuk, men efter att ha varit dålig några timmar och kroppen gjort sig av med allt som jag hade inom mig (inga detaljer) så började jag känna mig bättre. Och igår var jag helt som vanligt. Jag är glad att jag inte var magsjuk, men arg att jag missade ett favoritpass, skivstång-intervall. Förra veckan stannade då på 3 träningspass.
Igår testade jag ett nytt pass, spin puls-distans. Det var 75 min och inte något nytt favoritpass för mig. Det var ett låååångt block där man skulle hålla sig relativt jämt i puls och jag tyckte att det gick segt. Det var visserligen jäkligt jobbigt. Benen tröttnar ju ganska rejält efter ett tag, men lättar man på motståndet så går ju pulsen ner, så det var bara att pressa på med alla krafter man hade och lite till. Alltså ett pass som säkert gav mycket, men som inte var jätteinspirerande. Intervall-passet är såå mycket bättre. Dels för att man jobbar med att ha olika puls, men säkert också lite för att man blir så jäkla peppad av den ledaren.
Idag blir det vilodag, men onsdag och torsdag har jag bokat in två nya pass som jag ska testa. Är lite nervöst att gå på nya grejer, men jag måste ju testa lite. Kan inte bara haka mig fast vid två-tre pass jag gillar och bara köra dem, nej, först måste man i alla fall ge dem andra en chans. Variation är ju det bästa egentligen. Så på onsdag blir det cirkelgym och på torsdag blir det step (Anja,jag ska se om jag kan trötta ut höftböjarna, tack för tipset!). Är nog mest nervös för step eftersom det förmodligen kommer innehålla en del koordination och jag är kass på det, men är det nån gång man ska testa så är det i början av terminen när inte 90% av alla i salen kan passet utantill.
Förövrigt råkade jag shoppa lite nya träningskläder i söndags förmiddag. De hade fått in massa Röhnisch-kläder på stadium outlet som de sålde ut till halva priset och deras kläder tycker jag är så sköna. Så det blev två nya linnen, ett svart och ett rosa, och två nya sport-bh, en svart och en vit. Har tänkt köpa en ny vit sport-bh aslänge, men det är ju så dyrt och sjukt tråkigt att köpa och sjukt jobbigt att prova, men nu tog jag tag i det och efter att ha hittat en bra så tog jag en till när det ändå var billigt. Nu kanske jag slipper köpa ny på ett bra tag. Det bästa av allt var att eftersom jag köpte racercykeln på stadium så hade det laddats på nästan 700 kr i bonus på kortet, så kalaset blev gratis den här gången. Och när jag ändå var i shoppartagen åkte jag hem och nätshoppade lite också. Överdrag till längdskidpjäxorna att ha när det är kallt eftersom mina är helt ofodrade och sen ett par fodrade vantar eftersom jag typ hinner förfrysa fingrarna innan jag får upp värmen när jag åker. Får se om något av det passar, det visar sig. Det är typiskt mig att tänka hela månaden att jag är så duktig som inte göt av med pengar, men sen när det är några dagar kvar till lön, så tänker jag att shit vad jag har varit duktig, och så åker jag och köper något istället Suck, jaja. Men jag hoppas att grejerna ska komma till användning! :-)
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback