Taggad för träning!

I söndags blev det spin puls-intervall, det var riktigt kul! För mig som legat på latsidan med träningen någon månad var det ett perfekt komma-igång-pass, eftersom det var så roligt och gav en sån där bra känsla som man kan ha efter ett pass. Jag körde lite safe och knappade in en ganska låg maxpuls (185) eftersom jag inte har någon aning om vad jag har för puls, så just det blev väl lite missvisande. Jag låg högre i puls än vad man skulle typ hela tiden, så nästa gång ska jag lägga på ett par slag och se om det stämmer bättre då. Det tar säkert några gånger innan jag har lite bättre koll. Det var kul att se hur man kunde jobba med pulsen, både uppåt och neråt och det kändes verkligen som att passet gav riktigt mycket. Jag pressade mig själv hårdare än vad jag brukar. På måndag tänkte jag försöka få en plats till spin puls-distans också, det vore kul att testa det med. Det tråkiga med nya terminen är allt folk överallt, men det roliga är träningsnyheterna! :-)


I tisdags var det skivstång intervall, ett av mina favoritpass. Eftersom jag var ute och åt i lördags så missade jag att boka och fick ställa mig i reservplatskö istället. G fick plats 16 och jag plats 17. Han fick en plats 2 timmar innan passet, men jag fick ingen. Såå nära, plats 1 i kön, jaja. Hade kunnat åka ner och hoppats på en dropin-plats, men jag hade en hel del att plugga så jag skippade det. Bokade istället spinning 70 min på onsdagen. Tråkigt att gå på 2 spinnningpass i rad tycker jag, men onsdagar har inte så mycket annat som jag gillar. Jag körde lite mage och rygg i gymmet efteråt så att jag skulle få liiite styrka också. Idag tar jag lite vilodag, för de kommande dagarna är det många roliga pass. Imorgon är det fredag, då tänkte jag passa på att köra gymmet eftersom det brukar vara lite mindre folk där då. På lördag hoppas jag på skidor. De sa att det skulle komma regn eller snö igår, men det blev såklart regn. Att betala närmre hundralappen för att åka på typ 1 km spårat i Ånnaboda känns sådär, så vi får se lite närmre helgen hur läget är helt enkelt. Har dock väldigt ont i hälen sen sist jag åkte, så det blir nog inte så lång sträcka den här gången, men typ 5 km eller nåt skulle vara fint om vi hittar några spår. På söndag ska jag försöka få en plats på skivstång-intervall och på måndag till spinningen. Vi får se hur det blir med planeringen. Det är som sagt galet med folk nu efter nyår, så det gäller att vara på hugget.
I övrigt jobbade jag igår. Sista jobbpasset på vääääldigt länge. Hela januari och februari är det så lugnt på jobbet, så det behövs inte så mycket extrajobbare då. Det var lite därför som jag gjort ett annat litet extrajobb, men det var alltså sista dagen för det igår. Jag är så nöjd att jag valde att ta tjänstledigt och är på riktigt bra humör nu! :-) Är dock fortfarande otroligt tomt här hemma utan hund så det händer väl att jag är lite nedstämd på grund av det. Jag vet inte hur många timmar jag surfat runt på olika hundhemsidor och drömt lite för mycket. När saknaden kommer känns det lättare att tänka framåt. Men det är lika bra att jag vänjer mig med vardagen utan hund. Hela april har jag praktik bl.a. så det finns inte tid för att uppfostra något nytt busfrö tyvärr. Tur att jag har träningen i alla fall så att man kommer hemifrån på kvällarna :-)
Det blev verkligen ett långt inlägg idag. Är ju lite dålig på att uppdatera ofta, så då blir det såhär istället :-) Kram på er alla!
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback