Skidpremiär!

Efter att ha tränat typ 2 ggr på nästan 3 veckors tid bar det iväg till fjällen. Äntligen skulle det bli skidåkning. I onsdags, dagen innan vi skulle åka, var jag frusen och jättetrött och åt ingen mat på hela dagen eftersom jag inte alls hade aptit. Gick upp kl 4 på torsdag morgon och satte mig i bilen 45 min senare. Vi tänkte att vi skulle åka tidigt, så att vi hann åka lite skidor innan det blev mörkt. Satt i bilen med full stolsvärme och jacka på hela resan. Ingen matlust heller. Så väl framme i fjällen har jag feber och dessutom inte ätit på ett dygn. Alla utom jag drog på sig skidorna och stack ut på en gång, suck. Jag var grymt besviken. Men framåt kvällen började jag bli lite hungrig och fick i mig en riktig middag. Gick och sov kl nio och när jag vaknade nästa morgon kände jag mig nästintill frisk. Helt otroligt! Blev liksom aldrig förkyld med halsont och snuva, vet inte vad det var för skum "förkylning" jag hade. Men jag var såå glad för att jag kände mig bättre! Åker man bort 4 dagar så kan man ju ha oturen att inte kunna åka någon dag om man blir sjuk, men så mycket otur hade jag inte!

På med skidorna på fredagen och ut och åka med alla andra. De andra är ju vana att åka skidor så de drog iväg mig på en riktig runda. Jag vände hem lite tidigare än dem, så för mig blev passet 15 km. Jag var sjukt trött efter det och träningspasset blev nog 2 timmar eller något eftersm vi körde lugnt tempo. Dagen därpå hade jag galen träningsvärk i höftböjarna! Kunde knappt gå :-D Det var dessutom 18 minusgrader, svårt att åka då. Jag åkte 5 km, men fötterna frös och så kändes det i luftvägarna, så jag fick nöja mig med det. Vi åkte hem söndag lunch och jag hann åka en kort sväng innan lunch, 3 km, alltid något. Det sista passet var väl egentligen det enda där jag hade någorlunda tempo, det var kul! :-)

Så, nu har jag fått mersmak. Vill åka mer!!!! Ingen snö här hemma än. De har spårat på en väg uppe i Kilsbergen, men fortfarande inte spårat konstsnöspåret, så ja, vi får se hur det blir. Jag hoppas på skidor på lördag i alla fall. Det blir nog typ ingen annan träning den här veckan eftersom jag har galet mycket med allt annat. Vi får se! 4 dagar i fjällen har i alla fall fått mig på riktigt bra humör! Underbart!

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback