Shopping istället för träning

Hade egentligen tänkt träna igår, men jag var så himla trött efter jobbet. Är inte van med tidiga mornar och igår började jag kl 04.30. Jag kör ett litet extrajobb 3 dagar den här veckan och en dag nästa, så det blir några morgonpass. Idag började vi dock 05.30 så det var skönt. Imorgon blir det tidigare igen :-P Men det är såå skönt att få gå hem när solen är som starkast. Ikväll ska jag ner till mitt vanliga Skopunkten och jobba några timmar också, men jag börjar kl 16 och då har solen ändå gått ner :-)

Jag hade inte bokat något pass igår och nu med alla nyårslöften antar jag att man får armbåga sig fram i gymmet och jag orkade bara inte det. Så jag tog mitt presentkort sen födelsedagen och åkte och kikade på träningskläder istället. Det blev ett par nya byxor som jag hittade på rean. --->

byxor

Har bara ett par som jag verkligen gillar, så det blir bra med ett par till, så slipper man tvätta precis hela tiden. Jag hade egentligen tänkt köpa överdrag till längdskidpjäxorna, men det hade dem i alla fall inte på XXL. Får åka till någon lite mer specifik skidaffär om jag ska hitta det kan jag tänka mig. Har ju ofodrade pjäxor och det är inte ett dugg kul när det är 18 minusgrader kan jag lova. Inte för att man måste åka skidor när det är så kallt, men ofta när det är så kallt väder så är det ju så klart och fint, då vill man inte sitta inne :-) För att väga upp mitt icke-tränande så gick jag en långpromenad när jag kom hem igår. 1 timme och 20 min i bra tempo, blev ju lite förbränning om inte annat.

Nu ska kaninerna få komma ut ett par timmar i solskenet innan det är jobbdags igen. Förresten så fick jag klart med det sista till skolan igår. Så nu är jag tjänstledig fr.o.m. måndag nästa vecka och ska plugga på heltid. Trodde knappt det skulle hända igen, men för en gångs skull känner jag mig riktigt laddad! Jag ska vara fattig med glad student, inte rik sönderstressad. Dessutom kommer jag kunna träna lite mer också, alltså kommer jag till och med vara fattig, hälsosam, glad student! Studielånet unnar jag mig själv! Kan inte bli bättre :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback