Otaggad..

Bloggar lite från Helsingborg, ser att det inte varit mycket till aktivitet hos någon av oss här på bloggen de senaste veckorna. Vi har nog alla behövt lite ledighet och vila för att komma igång med nya friska tag såhär 2012!

Jag har senaste dagarna inte gjort mycket. Sovit i snitt 10-12 h per natt. växlat mellan att läsa min bok och att se på Big Bang theory på dvd. så har vi besökt massa avlägsna släktingar/gamla vänner till pappa. Mycket snack och lite verkstad. Fikat och druckit kaffe. Så nu har jag fått den dosen också. Skapat mig ett rejält sockerberoende kan jag nog tro. Men just nu så bryr jag mig faktiskt inte. Jag känner mig som en avslagen läsk, orkar inte bry mig alls. tittar ut genom fönstret och registrerar vad som händer, men det är som att hjärnkontoret inte vill gå igång. Något kugghjul har klappat ihop...

Jag ska försöka peppa upp mig lite. Det här känns inte så himla peppande. Här sitter jag och trycker att livet är kasst.

Men, det kanske är på sin plats att jag ger en liten teaser om min nästkommande utmaning. Jag måste ha utmaningar för att komma framåt. För att ta mig ut och göra något vettigt. Så, jag funderar på om utmaningen ska gälla för januari eller februari.. Det har jag inte riktigt kommit fram till, kanske ska jag göra det eftersom januari redan börjat... Men utmaningen är i alla fall: 15 mil på 1 månad. Löpning (och längdskidor om det kommer snö). Det kändes lite kaxigt att sätta 30 mil, men 5 km ska jag nog kunna klämma varje dag.

Nåväl, nu ska jag ta och kolla till bulldegen som pappa satte förut. Bästa bullarna bakas av pappa, de är på dem jag är uppvuxen! Bra starta på utmaningen också, lite mer fika...

/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback