Invigt Vitberget!

Ja, som sagt är det inte min starka sida att komma ihåg att blogga. Bättre sällan än aldrig från mig får ni leva med :-)

Idag har jag äntligen lyckats pallra mig ut i spåret! Vi har haft tillräckligt med snö sen i början på december men jag har gruvat mig och hittat på diverse anledningar till att inte he mig ut - för kallt, för blåsigt, snöigt, "de har nog inte hunnit köra upp spåren" (även om jag vet att de gör det hela tiden), måste köpa ny valla först m.m. Dock har jag ändå pallrat mig till gymmet, så jag ger mig ändå godkänt. Bättre det än ingen träning alls, även om det egentligen är just skidträning jag behöver.

Jag jobbade igår och slutade i förmiddags, vi har haft helt otroligt bra väder idag så det var helt enkelt en perfekt skiddag! Fick dessutom med mig Anna som har fått sina skidor till stan, så vi for upp till skidstadion och Vitbergsbackarna. Jag ska inte ljuga, ett tag var det sjukt jobbigt men det berodde nog mest på att vi råkade välja ett av spåren som de inte kört upp på ett tag :P Mycket uppför och en hemsk nedförsbacke som jag självklart inte kunde stå upp i hela vägen... Nedförsbackar och spårbyten är min stora akilleshäl, det är väl ungefär 50/50 att jag klarar det eller stupar. Totalt skulle jag gissa att vi åkte drygt 5-7 km åtminstone, kan nog ha varit längre men väldigt svårt att uppskatta. Skönt att första gången är gjord i alla fall, nu hoppas jag det blir lättare att pallra sig ut! Vet dessutom var jag ska nästa gång, 3 kilometersspåret är upplyst så jag kanske vågar mig dit något kväll trots att jag är sjukt mörkrädd.

Annars fungerar allt bra. Jag har hållit mig frisk hela hösten (ta i trä) och har tränat mellan 2-4 pass i veckan i snitt. Nu har jag väl inte tagit ut mig helt varje gång, men bara att vara där gör att det känns bra. Som sagt är det dock skidträning jag behöver mest, jag litar på att jag tar mig runt Tjejvasan på min tjurighet igen men det vore så mycket lättare och skönare om jag hade bättre teknik. Förra året åkte jag ju totalt ca 7 km före vi for till Mora och jag är alltså idag uppe i nästan lika långt, så förhoppningsvis blir det inte sämre i alla fall!

Nu ska jag ta och sova och sedan iväg till jobbet igen imorgon :-)

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback