15 km skidor!!

1 h och 35 min tog det oss att åka 15 km i ett 3,7 km spår. 4 varv tog runt innan det kom 2 busslaster med skolbarn så vi kände att det fick vara nog så vi slapp trängas med kidzen som både åkte åt rätt och åt fel håll i spåret... Lite scary att blåsa ner för en nerförsbacke om det skulle komma en unge åt motsatt håll!

Spontana tankar som jag kommit fram till under dagen:

- Till tjejvasan ska jag ha en liten påse med nötter och russin i ena jackfickan som extra energitillskott när det börjar tryta.
- INTE ha en fleecetröja på mig (eller, blir det -20 får jag nog tänka till lite). Men idag åkte jag första varvet med underställ+tjock fleece+vindjacka. Det blev VARMT, så vi fick ta en liten paus och ta av mig tröjan. Underställ och vindjacka räkte absolut!
- Ha ett försvarets hudsalva i jackfickan..
- Fundera lite på hur jag ska göra med skorna. Jag fick ett litet skav på vänster häl som utvecklades till en blåsa. INTE bra när man ska åka 30 km. Just nu sitter compeed skavsårsplåster på så jag hoppas den går ner sig snart så får jag försöka gå in skorna ordentligt. Dessutom tänkte jag ha något compeed i jackfickan.
- Läsa på om loppet, kolla höjdskillnader, vätskestationer m.m. Här ska jag ha koll på vad jag ska göra!

Samt åka mer skidor! :) I eftermiddag ska jag träna powerstep, sen är jag verkligen tränad för idag! :)

Nu ska jag surfa in på vasaloppets sida och läsa på!
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback