Vinter, men ingen snö

Det är vinterväder ute. Runt 10 minusgrader varje morgon och man får byta kaninernas vatten hela tiden, skrapa rutorna på bilen osv, men trots att det varit så ett bra tag nu så är det ingen snö, inga längdspår. Lite smått frustrerande faktiskt. Skulle det bara komma någon decimeter skulle det ju ligga kvar eftersom det är kallt. Hoppas att det är lite snö på gång snart. Bara ett eller två träningspass inför vasan skulle kännas som en klar förbättring. Det finns 1700 meter spårat i Ånnaboda, med konstosnö. Men 1700 meter som varenda Örebroare trängs på och som dessutom kostar typ 70 spänn, nej, då får det hellre vara faktiskt.

Igår körde jag skivstång-intervall. Styrkan gick oförskämt lätt (förutom triceps som vanligt), så borde ha haft mer vikter på större delen av passet. Intervallerna var precis lika jobbiga som alltid. Tänk att man kan gå på ett pass flera ggr och ändå känns det fortfarande lika tungt. Det var ett roligt pass i alla fall. Gillar inte stora salen, men jag fegade inte utan stod längst fram, så att jag fick både spegeln och instruktören precis vid mig, perfekt! :-) Där bak hör man knappt ens vad som sägs och ser inte vad man gör för fel heller utan spegel.
Idag blir det cirkelgym. Samma som jag gick på förra veckan. Försökte boka något pass till torsdagen, men man får bara boka 2 pass åt gången, så det gick ju inte. Så nu har jag inte bokat något mer den här veckan. Har inte direkt planerat något heller. Men satsar på att få in 4 träningspass i alla fall, det skulle sitta fint! :-)
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback