Tur i oturen!

Dagens jobbpass började med datorhaveri. En server på jobbet hade kraschat i natt så de första två timmarna kunde vi inte göra något. Vid 8 kom systemet igång och då hade vi alltså tappat 3 h av våran varupåfyllnad. men vi slet och fyllde på varor som små myror! Dock kan det ju inte alltid bara gå bra.. Jag råkade bli lite klämd mellan min truck och ett par gafflar från en annan truck. Det var en olyckshändelse, en truck åkte före mig ut från en gång och bromsade vilket jag inte märkte så jag åkte in i hans gafflar som var i höft-höjd. Eftersom min truck har små stöd-armar i typ lårhöjd klämdes jag fast. Så jag minns att jag tänkte "nej, jag får inte bryta något nu!!", och typ ropade "hissa upp gafflarna" så gjorde han det och jag kom loss. Ont gjorde det, men mest blev jag rädd och chockad. Det blev två rejäla blåmärken, ett på ena låret och ett på andra höften/skinkan.. Men inget mer än så vilket var riktigt skönt!

Jag hade blivit så himla sur om jag hade brutit något. Så jag är väldigt glad att det bara blev blåmärken och mjukdelsskador..

I övrigt var det inte något speciellt produktiv dag... Vi har nytt datasystem och det jag gör med att lägga in nya platser och grejer i systemet är högst involverat i det nya systemet.. Så det känns som att jag mest har suttit och väntat på att de ska lissta ut hur systemet fungerar och hur vi ska göra för att det ska fungera.. Men imorgon hoppas jag på bättre produktivitet.

Nu ska jag snart krypa i säng, är trött som stryk just nu. Imorrn vet jag inte hur det blir med träningen. Jobbar till 15 och sen vill jag börja fila det sista på arbetet (just det, redovisningen gick helt OK!, jag överlevde iaf!)... Så måste jag packa allt inför helgen med.

:) Nu är det inte långt kvar! :D
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback