Spinning

Körde spinning i måndags och spinning igår. Spinningen i måndags var ju bara en timme, det kändes verkligen. Och så uppvärmning och nedcykling/stretch på det. Blev typ 45 min cykling, så lagom till man började bli svettig och trött var det dags att varva ner, det där sista lilla när benen trampar på trots att de känns helt slut fick jag inte uppleva. Kändes som att jag säkert brände lite kalorier och underhöll den konditionen jag har, men särskilt utvecklande rent träningsmässigt var det nog inte. Det går ju alltid att lägga på ännu mer motstånd, men då blir det mer stryrka än kondition eftersom låtarna ändå inte håller superhögt tempo och styrka där man enbart jobbar med samma muskler ger mjölksyra ganska snabbt. Jag körde lite överkropp 20 minuter på gymmet efteråt för att kompensera lite. Det blev mage, rygg, biceps och bröst - alltid något. Igår var jag på 70 min spinning. Det kändes betydligt bättre. Tänk att de där sista minutrarna kan göra så stor skillnad, det kanske bara är psykiskt, jag vet inte. Idag blir det nog vilodag igen för jag har inte bokat något pass. På fredagar är det inga roliga pass, men ska nog åka ner och springa lite på löpbandet imorgon förmiddag. Blir mycket kondition den här veckan. Brukar ju försöka få in åtminstone ett styrkepass, men men. Ska väl bli något pass i helgen också, får se vad det blir. Hoppet är ju det sista som överger en, så jag hoppas fortfarande på snö och skidspår i närheten av Örebro :-)
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback