Sjuk

Ahhh, så frustrerad! Var på födelsedagsfest igår. Men seriös som jag är hade jag ju tänkt åka skidor idag så jag körde igår, alltså ingen alkhol och åkte hem vid halvelva när de andra skulle gå ut. Ok, om sanningen ska fram är jag inte så road av krogen för tillfället heller. Tyckte jag hade lite ont i halsen när jag var där, men sen när jag satte mig i bilen hem så började jag bli snuvig också. Frös sen hela natten och imorse var halsen värre, jag var helt igentäppt och alldelels svidig i ögonen. Det kom verkligen snabbt. Hade ju fixat matsäck och allting till skidturen idag. Suck, men nu sitter jag och kollar på vinterstudion istället och alla andra som åker skidor. Tur att det finns Vinterstudion i alla fall så att man får lite tröst. Solen skiner, himlen är klarblå och det är bara några minusgrader. Är riktigt bitter idag. Men jag får summera min träningsvecka...

Måndag: Spinning och lite gym
Onsdag: Spinning
Fredag: Löpband, 6 km.

Alltså bara kondition den här veckan, ingen styrka och heller ingen skidåkning. 3 pass totalt.

Nu vill jag bara bli frisk så snabbt som möjligt så att jag kan komma igång med träningen innan vasan. Men jag har varit lite nervös över att jag skulle bli sjuk när det är vasan, för det känns som att de flesta utom jag varit sjuka. Men nu kom det, så nu räknar jag med att jag hiner bli frisk till vasan och dessutom inte hinner bli sjuk igen. Så bara jag blir frisk nu så ska jag sluta oroa mig över det :-) Försöker att se det positivt, bättre att vara sjuk nu än om 2 veckor.

Njut av solen idag, ni som kan slita er från skidorna på TV ;-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback