På bättringsvägen

Förkylningen går åt rätt håll. Feberfri igår, men fortfarande snuvig, lite ont i halsen och överlag ganska så äckligt slemmig och hostig. Jag känner mig relativt pigg nu, men smak- och luktsinne är fortfarande inte vad de brukar vara. Mitt mål är i alla fall att vara så pass frisk att jag kan träna på lördag. G och D har planerat att åka skidor då och jag SKA följa med. Det blir ett sista genrep och jag hoppas att jag är frisk nog att kunna testa kroppen lite. Jag kommer ju att vara frisk nog till vasan, frågan är väl bara om kroppen återhämtat sig till max eller inte. Och G hade ont i halsen imorse, smittar jag honom kan det bli problem eftersom han kör öppet spår på söndagen, 10 dagar kvar och en betydligt större ansträngning än jag ska utsätta min kropp för. Men jag hoppas att han har ett immunförsvar som står emot :-)

Det har faktiskt kommit några cm snö de sista dagarna. Det är nog knappt att de kan spåra, men på vissa lokala ställen har det säkert kommit lite mer, så jag tror att det kan finnas några skidspår i närheten av Örebro till helgen. Vore kul med något nytt spår och dessutom inte behöva åka så långt! :-)

Idag har jag skickat in examinationsuppgiften för den här delkursen. Ska ha opponering på den imorgon, jag hoppas det ska gå vägen. Detta betyder att en fjärdedel terminen är avklarad. Det är ju inte alls mycket, ändå känns sommaren så nära, skumt. Det blir en delkurs till och sen 5 veckor praktik och sen ännu en delkurs på universitetet. Jag är taggad!

9 dagar kvar till TjejVasan!!!! Galet, men kuuuul!! Återstår en del planering, och precis som Anja har jag prioriterat annat ett tag, men idag är alltså examinationsuppgiften inlämnad. Det betyder att jag efter imorgon inte har någonting att läsa förrän den nya kursen drar igång nästa vecka, det kallar jag ledig helg!! :-D

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback