Nya strumpor!

Idah efter jobbet tog jag en tur in på Bergvik (köpcentrumet som ligger bredvid IKEA). In till sportaffärerna och så tog jag äntligen tag och köpte mig ett par sportsockor. Som ska andas och kyla fötterna. Jag har inte testat dem och vi får se vad jag tycker om dem, men jag har ju dem nu - så det lär bli dem på Vasan! :)



Detta var hur min gårdagseftermiddag såg ut. Jag hade planerat att åka upp till Filipstad och skida. Men på vägen dit åkte jag förbi en sjö och såg en snubbe som var ute och åkte.. Så då svängde jag ner på en parkeringsficka, så blev det ett varv runt sjön istället. Vädret var heeeelt underbart! Jag var helt själv och hade perfekt med kläder på sig. helt underbart alltså! Spåren var ju inte lika bra som i Filipstad, inga proffs dragna spår, men det räckte för mig! i 70 min åkte jag omkring och lyssnade på radion, hade ingen som helst fart-krav. Utan jag åkte bara för nöjets skull.

Det enda lilla störmomentet var att jag testade att åka utan compeed, och det började vätska lite från min ena häl, där det har varit en blåsa men är helt läkt nu. Så det blir compeed på Vasan på båda hälarna.

Nu är det prick 7 dagar kvar tills vi är i spåren, det ska bli jätteskoj, spännande och väldigt läskigt! Så här länge har jag ju aldirg åkt/sprungit något lopp... Men värre kommer det ju också bli (10 mila vättern... ;P)

:D
Jag hoppas jag ska känna mig taggad på lör, det är nog det jag har mest problem med. Att jag inte är tillräckligt taggad. Det ska jag försöka råda bot på!
/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback