Nu börjar slutspurten!

Insåg idag på jobbet att det bara är 1,5 veckor till vi åker iväg till Mora igen! Alla mina jobbarkompisar vet vad som gäller och de har nog förstått hur dålig jag faktiskt är på skidor. Håll i hatten, men i år har jag faktiskt mer än dubblat skidträningen inför årets Tjejvasa!! Inte så svårt i och för sig, förra året åkte jag ju bara 7 km... :)

Vi har haft sviiiiinkallt sen jag kom hem från England, det var mellan -25 till -35 grader i en vecka och då blev det inte att vara ute mer än nödvändigt. I fredags var jag faktiskt ut och åkte tre varv runt 3 km-spåret på Vitberget, så totalt 9 km men det var så sjukt jobbigt. Kanske kan vara en idé att valla om skidorna... jag åker fortfarande på samma valla (om det nu finns nån kvar, hahaha) som jag åkte på förra året! Inget fäste har jag så bara det är en liten kulle så åker jag mer bakåt än framåt. Omåkt blir jag också! Blir så irriterad när det går så lätt för alla andra och jag själv knappt får mig ut fläcken. Nä fy farao, jag hatar skidor. Har dessutom hört att de har lagt till en extra kulle på upploppet av tävlingen, tror de gör allt de kan för att knäcka mig men så lätt är det inte... :)

Nu ska jag ta och göra någon mat sen blir det iväg och köpa pellets till kaninerna, mata dom, träna och handla lite och baka inför kalaset imorgon. Jag fyller faktiskt 22 år :)

/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback