jag prisar mitt immunförsvar!

Ja, medan Hille fortfarande är sjuk prisar jag mitt immunförsvar. Jag vill inte riktigt hylla det så mycket som det är värt, för då kommer jag säkert ligga nerbäddad om några dagar. Men jag har insett att senast jag var sjuk (som jag kan komma ihåg) var när Askmolnet härjade omkring i Europa och jag var till Frankrike och mirakulöst fick flyga hem ons förmiddag och sen på ons em/kväll stängde typ alla flygplatser i hela europa! Det måste varit våren 2010... Då hade jag i orförsig både bihåleinflammation och halsfluss på en gång (jag var inte så kaxig). Jag tror det är så att när jag väl blir sjuk så blir jag verkligen sjuk. 2 år innan dess hade jag halsfluss samtidigt som jag hade bältros, då var jag inte heller så himla kaxig...

Nu är jag dock frisk, trots att massa folk på jobbet är sjuka. Jag försöker göra allt för att klara mig, hönger med handspritsflaskan, inte håller på med för mycket kontakt samt det vanliga, sova mycket, äta ordentligt och dricka massa vatten.

Så ska jag nog klara mig 6 dagar till! :) Idag har jag för övrigt en mycket bättre dag, igår var jag på lite halv taskigt humör hela dagen... Inte så att jag var sur, men bara inte på topp. Spenderade verkligen hela dagen innomhus. Bara softade. Inte ofta jag inte ens går utanför dörren (förutom till-från bilen).

Så nu ska jag ta tag i hemmet. disken ska bort från diskbänken (eller iaf från smutsiga sidan!), allmänt plockande och kaninernas burar ska städas. Sen ska jag fixa min redovisning lite mer. Gick igenom den i huvudet imorse på jobbet och insåg att jag kan den typ utantill :P

/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback