Det är nu jag inte borde blogga

Ingen bra dag idag. Är på dåligt humör och allmänt nedstämd. Konstigt att det ibland blir så, utan att något särskilt hänt. Har haft ont i huvudet och ryggen typ hela dagen och så får jag inget vettigt gjort, fast jag är ledig, bara går och pillar lite här och lite där, gör inte färdigt något.

Jag var i alla fall och sprang på löpbandet förmiddags. Har jag bestämt mig för att göra något så blir det så, vare sig jag har lust eller inte. Det var ganska mycket folk på gymmet fast jag åkte dit hyfsat tidigt på förmiddagen. Jag hade tänkt att jag kanske skulle öka på mina 6 km till 7 den här gången, men jag var seg och fick ganska ont i knäna, så jag nöjde mig med 6 km, det var tunga 6 km idag, så det räckte gott. Sen åkte jag och handlade lite och efter det har inte mycket hänt. Jag har bakat cupcakes, haha. Satt och kollade på inredningsgrejer häromdagen och tycker alla cupcakes är så fina på kakfaten. Jag har aldrig gjort några så jag var tvungen att testa idag. Det blev citronmuffins med grön frosting och silverdekoration. De blev lite söta, men jag har inte provsmakat dem än, inte ett dugg sugen faktiskt, men smeten var god så det blir säkert bra :-) Min tanke när jag åkte hem var att jag skulle städa och rensa lite här hemma, men nu har jag istället stökat ner i köket och det ser värre ut än när jag kom hem. De sista dagarna har jag rensat ut en hel del papper och även städat upp lite saker som jag inte använder hos kaninerna. Jag ska även rensa min garderob någon dag, typ idag hade jag tänkt, men det har jag såklart inte gjort. Inte har jag pluggat heller. Blir väl min sysselsättning den här fredagkvällen, får skylla mig själv som inte tog tag i det på dagen. Jag är så sugen på att göra om här hemma. Men om det ska bli som jag vill så måste jag köpa ny soffa och det har jag inte råd med, så det blir inget med mina tankar. Därför försöker jag nu istället att städa upp och göra fint som det är istället.

Satt och kollade lite på arbetsförmedlingen idag och såg att det rasat in sommarjobb, det gav mig ångest över att det snart är sommar. Jag har ju redan ett fast jobb, är ju bara tjänstledig, så jag ska ju vara tillbaka där så fort vårterminen är slut. Det är mycket grubblande kring det där just nu och jag tror egentligen att det är det som fått mig lite nedstämd. Och jag har inte ens varit tjänstledig från jobbet en månad än, ändå tänker jag på när jag ska komma tillbaka. Är ju bara helt onödigt. Men jag hatar att inte riktigt veta vad som händer och hur det kommer att bli på jobbet. Är samma sak med hundletandet. Jag letar för fullt och funderar på hur det ska bli, om jag kommer hitta en hund som jag vill ha osv. Men jag vet att jag inte ens kan skaffa någon hund just nu, ändå går jag och tänker på det och vill bara veta. Jag är en planeringsmänniska, hatar sånt här. Nej, det vore bättre om jag tog tag i att planera min träning istället, den råder jag ju faktiskt över själv. Nu när jag har deppat lite såhär på fredagseftermiddagen ska jag rycka upp mig och göra detta till en bra helg istället! Det är sååå galet skönt att inte jobba helger ett tag nu. Förresten fick jag en sak klar i min planering den här veckan. Fick veta vart jag ska göra min praktik som jag har 5 veckor i vår. Det blir på den skola som jag önskat, Mariebergsskolan. Är sjukt många som ska göra praktik så det är inte lätt att få den man önskar, men det fick jag! Ska bli spännande, samtidigt som jag är lite nervös eftersom det är så länge sen jag var i skolverksamheten. Men det bästa av allt är såklart att jag fick en sak mindre att fundera över :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback