Åter i skidspåret!

Igår var en helspäckad dag! Nu i efterhand fattar jag inte riktigt att jag orkade.. Jag jobbade 5-14, först 5-10 körde jag truck och fyllde på varor, sen började jag med att planera in var nya artiklar ska ligga på lagret. Själva teorin är inte så svår, vi får in x antal nyheter som ska ha plats på lagret. Men sen är det typ så att lagret är fullt. Så man måste rodda om massor. Flytta artiklar till mindre platser osv osv osv. Så måste man komma ihåg att allt ska in i datorn med. Jag tycker i alla fall att det är en kul utmaning att pyssla med. Nåväl, efter jobbet drog jag och en klasskompis åter igen till Filipstad och skidspåret. Runt 16 tiden var vi där och körde igång. Hög puls som vanligt i början, men sen lade den sig. Vi körde 3 varv och sen en minipaus, då jag trycket i mig min ölkorv och fick massa ny energi. Jag drog till och med en liten spurt i en uppförsbacke samt att jag höll på att åka på honom i en nerförsbacke, när mina spetsar var typ 50 cm bakom hans skidor fick jag lite lätt panik och var tvungen att kliva ur spåret, i en nerförsbacke. Behöver jag säga att balansen fick sig en rejäl rubbning och jag såg ungefär ut som när Bridget Jones åker skidor i Bridget jones 2:an filmen. Gud vad jag skrattade!! Jag hade velat se mig själv! Vi skramlade i alla fall ihop 14,5 km på kvällskvisten. Inte alls dåligt för att ha ett 9 h lager-jobb pass bakom sig! Totalt har jag 48 km skidor i benen vilket känns finfint! Dessutom är det några veckor kvar så kanske upp emot 70 km kan jag räkna med ha i benen till vasan. Idag står ett styrkepass på schemat, innan dess ska jag bli färdig med tvätten som ligger i maskinerna och gå till skolan för att skriva på arbetet. Men nu ska jag ut till tvättstugan. :) / Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback