Alla mediciner samtidigt

Ok, jag börjar känns mig lite desperat. Hostade som tusan inatt och fick därför inte sova - sova som annars brukar vara den bästa medicinen för mig. Var precis nere hos grannen en sväng och fick ont i bröstet bara av att gå dit (kanske 150 meter). Vad gör man? I fredags köpte jag Kan Jang som jag tar 2 ggr om dagen nu. Vet inte om det hjälper, men det är värt ett försök. Igår fick jag slemlösande tabletter utskrivna, som jag hämtade ut på apoteket på stört, tar 3 om dagen. Och idag har jag fått massa husmorstips på hur man kan bota förkylning. Dock ett par alkoholhaltiga sådana så jag väntar med dem till kvällen :-) Något av allt detta måste ju hjälpa. Om jag bara kan andas djupa andetag utan att dra upp massa slem och få asont i bröstet, så kommer jag stå på startlinjen på lördag. Hur formen är struntar jag i, och det är 5 dagar kvar så än så länge räknar jag kallt med att bli tillräckligt frisk. Jag brukar aldrig vara en sån som går och drar med förkylning länge som en del andra, utan brukar vara dålig runt 3 dagar och sen blir jag frisk helt och hållet. Så typiskt att detta skulle bli något slags undantag. Nej, vitlök, whiskey, ingefära, te och en massa annat står på menyn för kvällen. Imorgon kanske jag är frisk som en nötkärna! :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback