Löpning, löpning...

Det har inte varit särskilt mycket träning på sistone, men den träning som varit har i stort sett bara bestått av löpning. Har kännt mig lite pressad inför löploppen som väntar, så det har blivit så bara. Men efter blodomloppet på torsdag har jag bestämt mig för att jag måste börja variera min träning mer igen. Det är ett bra tag kvar till Lidingö och knäna kommer väl gå sönder om jag bara kör löpning fram tills dess. 
 
Hur som helst. Förra veckan stannade på 2 träningspass, eftersom jag stack ut på en runda igår kväll. Det blev 6 km, vilket är bra för att vara jag :-) Dock långt ifrån milen som ska springas på torsdag. Tyvärr känns 6 km riktigt mastigt för mig, ingen bra känsla att ha, men samtidigt tycker jag att jag har bättre och bättre flyt i löpning så jag känner att med lite extra vilja och pepp som man får under ett lopp så kan det nog gå vägen ändå. Jag kommer att få varva ner med lite gång emellnåt, men det känns ok ändå. Pulsklockan är en stor hjälp så den ska definitivt få följa med :-)
 
Gårdagens pass på 6 km tog 37 min och hade då en medelpuls på 157. Efter typ 4 km var jag väldigt trött och gick en längre bit, så jag fick ner pulsen till typ 135 eller nåt. Men allt som allt så höll jag samma medeltempo som förra gången, 9,8 km/h. Så det känns bra att jag kunde hålla samma tempo fast jag sprang nästan 1 km längre. Det går framåt och löpningen blir faktiskt roligare och roligare.
 
Nu blir det vila fram tills på torsdag :-)
 
/Hillevi
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback