Nya pjuckor och 3 dagars ledighet!

Igår inhandlades nya joggingskor! Jag har varit på jakt efter nya hela vintern men aldrig riktigt tagit tag i det. Tänkte passa på när Stadium hade 25% men missade det såklart med 3 dagar... Typiskt, men istället köpte jag ett par som de hade extrapris på nu plus att jag hade en kupong på 100 kr. Fick betala 699 kr, och då kostar de 1399 kr egentligen. Ett kap enligt mig, nu gäller det bara att jag pallrar mig ut :)



Invigde dom i alla fall i morse med en promenad hem från jobbet. Det blir kring 6 km och tog precis 55 min, känns riktigt bra att börja dagen med det efter ett kväll/nattpass så jag ska nog satsa på att komma igång med det nu när det faktiskt går bra att gå efter vägarna när all slask är borta. Nu fick jag två riktigt läckra och rejäla blåsor på hälarna, men det brukar jag alltid få av nya skor så det var inte så chockerande. Förhoppningsvis försvinner de ganska snabbt, förutom det var skorna i alla fall sköna.

Sista tiden har jag tagit tag i träningen lite mer, försöker tänka på att inte ta bilen till gymmet och som sagt gå från jobbet. Jag är ganska duktig på att alltid vara på gymmet några dagar i veckan så jag tror det blir bra med lite mer "vardagsmotion" för att komma igång lite mer. Har dessutom laddat hem appen RunKeeper till mobilen nu så vi får väl se om den fungerar positivt eller om jag bara blir anti, haha!

Annars så är allt som vanligt här hemma. Jag är ledig i HELA 3 dagar och har inget speciellt planerat förutom hockeyn lördag och söndag (som jag inte räknar som ett måste), det är första gången sen... jag vet faktiskt inte när, skulle gissa på att jag måste gå över ett år tillbaka i tiden. Jag är inte van det men efter att ha fått godkänt 4 veckors semester i sommar så har jag faktiskt börjar kunna tänka mig att bara sitta hemma och vara. Shit pommes, jag hör ju hur det låter! Vad har hänt med mig?! :D Idag är det i alla fall kanonväder, tänkte nog ta mig en sväng hem till Örviken och sätta mig i solen. Myyyycket skönt :)

/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback