När tid finnes!

Åkte upp till fjällen i lördags, alltså för en vecka sedan. Åker hemåt imorgon igen. Även om den här resan inte varit den mest aktiva fjällveckan i mitt liv, så har den ändå innehållt en hel del av aktiviteter där man rör på sig. Så nu är jag igång och är riktigt laddad för all typ av träning, men det blir väl lätt så när tiden finns.

Vädret har inte riktigt varit med oss i början av veckan, så det blev bland annat en utflykt över norska gränsen och lite fika i Röros. Har i övrigt hunnit med ett par timmars slalom här i Tänndalen där vi bor en dag. Dryga milen längdskidor med stugan som utgångspunkt en annan dag. I förrgår åkte vi till Ramundberget och körde i backarna där en hel dag. Igår testade jag något nytt - topptur. Hyrde grejer på en nyöppnad butik inne i Tänndalen och turade upp på en liten topp. Vädret var helt underbart och naturen likaså. Det tog en halvdag att ta sig upp och kanske en halvtimme eler något liknande ner, men det var det värt. Jag trodde att det skulle vara galet tungt att ta sig upp med all utrustning, men det som jag hyrde var ju inte precis som min egen slalomutrustning, och det gjorde stor skillnad. Jag hoppas att det kan bli fler gånger, för det var en riktigt trevlig dag! Idag har jag kört 7,5 km längdskidor. Det var 1,3 km uppför, sedan en 5 km rundslinga där, och så 1,3 km plogning nerför igen. Ett riktigt fint spår som jag gillade! Var ganska skönt att bli riktigt varm i backen upp till rundslingan, för när det började blåsa på lite på fjället så var det bara skönt.

Glad påsk på er alla! Naturen gör en gott! :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback