Mera träningsvärk

Haha, jag måste vara otroligt otränad. Nu har jag träningsvärk igen :-) Körde SkivstångIntervall igår. En annan ledare än det jag brukar gå på, men det gick bra tyckte jag. Passen är ju ändå uppbyggda likadant, 5 min uppvärmning, 45 min skivstång, 15 min intervaller och 5 min nedvarvning. Jag tycker att man får med hela kroppen i de här passen, och dessutom inte bara styrkan, utan även utmanar konditionen med intervallerna. Men som sagt, träningsvärk får jag efter varenda gång, trots att jag aldrig brukar öka på vikterna på skivstångsdelen. Snart borde väl kroppen klara detta utan träningsvärk kan jag tycka (fast då är det ju dags att öka på vikterna förstås).

Jag vill helst köra SkivstångIntervall imorgon också, men eftersom jag förnyade mitt kort så tappade jag bokningsrätten några dagar. Skulle bokat i lördags kväll när platserna släpptes, men det gick inte. Så jag ringde och bokade en plats på söndag morgon - 22:a reserv blev jag då, suck. Populärt pass, vilket jag förstår. Får se om jag kan få någon plats på det eller inte. Annars får det bli löpning eller något.

Idag bestämde jag mig för att inte läsa sista 5 veckorna på universitetet den här terminen. Fick veta i fredags att jag fick tillgodoräkna mig en annan kurs och inte behöver läsa. Ev. blir det någon distanskurs istället, om det finns något vettigt. Blir fattigt att ta bort 5 veckors studiemedel som jag räknat med om det inte blir några studier, men jag tror det blir bäst så. Sista veckan på praktiken är den här veckan, så får vi se vad det blir sen :-)

Idag är det vila från träning. Måste jobba med examinationsuppgiften för den här kursen nu ikväll.

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback