Många bollar i luften nu

Jag brukar ha en hel del att göra, men just nu är det otroligt många bollar i luften. Känns som att jag hänger lite på livlinan hela tiden för att hinna med allting. Det är i alla fall klart att jag kommer att läsa en kurs på distans, istället för den kursen som jag fick tillgodoräkna mig på Örebro Universitet. Så det blir inte pluggfritt, utan jag har hoppat på en kurs som redan pågått 4 veckor. Har lite att jobba ikapp, men ser fram emot det, då kursen verkar väldigt rolig. Har dock en hel del annat att stå i också, mer om det en annan gång. Tänkte bara snabbt uppdatera lite på bloggen med en sammafattning av min förra vecka. Jag fick ingen plats till SkivstångIntervall, så tog en långpromenad istället, 65 min. Är ju så skönt promenadväder den här veckan så det blev promenad även på onsdagen. I torsdags var jag på spinning, 70 min, vilket egentligen blev det enda riktiga träningspasset förra veckan. Igår blev det premiärtur på cykeln, vilket kändes nödvändigt. Cyklade ca 3 mil, vet inte exakt, men det var nog strax över 3 mil i alla fall. Det tog lång tid, för jag är en sån himla mespropp. Jag tycker det är så ovant med racercykeln och att man sitter fast med fötterna. Landsväg går jättebra, men när det är lite mer trafik går det kasst. Lära sig att cykla och bara hålla styret med en hand lärde man säg väl när man gick på lågstadiet, men när jag sitter racercykeln så vågar jag knappt det om det går fort för jag tycker att det känns som ostabilt. Och när man cyklar fort så är det ju såklart ännu viktigare med alla tecken i trafiken, och på Vättern kommer det vara ännu viktigare än så, så det är något jag verkligen får träna på. Sen tycker jag det är lite knepigt att få loss fötterna, vilket gör att jag fegar lite när det är mycket trafik och man kan behöva stanna. Man kan säga att halva passet igår bestod av söndagsåkning med mig livrädd på cykeln, och halv passet bestod av landsväg där jag kunde känna att det var något motstånd i pedalerna. Mer träning behövs definitivt! Inte minst mental trning :-)
/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback