Härlig löptur i solen!

För första dagen sedan jag kom till Karlstad  söndags kväll har det varit fint väder... det har i princip regnat konstant i två dagar.. Så att få mötas av solstrålar när jag steg ut från IKEA var skönt!

Jobbandet flöt på som vanligt, kändes dock konstigt att ha både lönesamtal och lite avslutningssamtal på samma gång.. Men jag har insett att det inte riktigt fungerar att jobba och bo i Stockholm och ha extrajobb i karlstad när man inte ens har en lägenhet eller familj här. Jag får nog inse att jag måste släppa taget, men det är tungt och jag får tårar i ögonen när jag tänker på det...

Nåväl, jag hade ju planer på att köra styrekträning idag, men jag fick omboka då jag efter jobbet var tvungen att hämta upp SKHRF ekonomipärmarna från revisorn skulle vara där vid 15,30 och träningen började 16,15.. Tur var väl att jag avbokade, för jag var hemma 16:13...

Så istället fick jag för mig att rasta racern eller löparskorna.. Och denna gång var det skorna som drog det längsta strået. Med vinterlöpbyxorna (sommarlöpbyxorna ligger i stockholm) och utan ipoden (som är spårlöst borta) gav jag mig ut. Det är typ andra gången i år jag springer och jag klockade in 9 km på 53 min. Känns fint. Kanske kanske om jag verkligen satsar kan jag kapa någon/några minuter på milperset på 54. Ta mig runt både vätterns 10 mil och lidingöloppets 1 mil..

Jag hade tänkt att lägga in resultaten från pulsklockan men eftersom jag har en ny dator måste jag ladda hem mjukvaran till pulsklockan och det vill inte funka. jag tar och gör ett nytt försök imorrn.. Imorrn är jag iaf ledig men har massor att stå i, ska försöka hinna tvätta, lyssna på morgonpasset i P3 (eftersom Nour El Refai gästar dem), "posta" racern till stockholm med bussgods, rida, lämna in bilen för att byta däck (JA, denna gång tänker jag betala de 175 kr det kostar och får det gjort!), hälsa på mina kompisar på uni och lämna böcker, tvätta och försöka rätta lite elevarbeten... En hel del med andra ord :) Tur att jag är så trött att jag kommer stupa i säng efter lyxfällan.. :P Då kan jag gå upp tidigt!
/anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback