Dublin, oh Dublin

Fullt upp har jag också, kom hem igår kväll från Dublin efter att ha varit och hälsat på min syster som flyttade dit efter nyår. Dublin var ungefär som jag kunde tänka mig, men jag slutar aldrig chockas över hur vissa områden är i vissa städer utomlands. På många ställen är det väldigt fint och huset ser ut att vara ganska nya, medan de efter nästa rondell är risiga och trasiga husvagnar/baracker som människor faktiskt lever i. Att det inte görs något åt det, helt sjukt...

Förutom att jag varit iväg så har AIK haft match i princip varannan dag under ett par veckor nu. Slutspel i elitserien, det vi här i stan har väntat på hela vintern så självklart går jag in i det fullhjärtat. Förhoppningsvis spöar vi skiten ur Gnaget en gång för alla igen imorgon, mitt hjärta klarar inte av en sjunde och avgörande match hemma på lördag...
 
Träningen har gått ganska bra fram till i helgen. Blev att äta ute till både lunch och middag alla dagar i Dublin då Hanna inte direkt hade plats att göra mat åt oss allihop. Jag är helt hopplös, finns mat kvar så kan jag inte lämna så de senaste veckornas träning har nog varit helt åt fanders, haha! Har ikväll varit på barbell och det kändes faktiskt riktigt bra, orkade mer vikter än jag trodde då jag inte tränat det på ett ganska bra tag.

För att återgå till Dublin så gick vi hur mycket som helst, så mycket att jag på något sjukt sätt har lyckats dra upp sträckningen i ena baksida lår... Sträckte mig förra hösten när jag började träna innebandy efter ett års uppehåll och tyvärr kommer känningarna tillbaka ibland. Det går bra att gå och göra det mesta annat, men att ligga på ena sidan och lyfta benet är helt uteslutet, känns som någon hugger en kniv i benet. Jag hoppas verkligen det går med sig snart, annars får jag i värsta fall kolla med någon sjukgymnast men det vill jag helst slippa.

I helgen är det påsk och det är min jobbhelg, blir över 30 timmar storhelgs-OB och det gör mig faktiskt ingenting att jobba både fredag och söndag.

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback