Träningsvärk

Kors i taket, jag har träningsvärk! Jag är sjukt dålig på att ge lite mer än vad som känns bekvämt, men nu har jag faktiskt träningsvärk! Linnéa (som var med på blodomloppet) bjöd med mig till Friskis i måndags. I två veckor får alla som har kort där bjuda med en vän gratis och Linnéa var så snäll och tänkte på mig :-) Dock skulle hon själv gå på något intensivpass, vilket jag absolut inte är i form eller har koordination till, så jag fick följa med hennes mamma på ett annat pass istället eftersom hon ändå skulle träna också. Så vi var på IntervallFlex. Perfekt när man inte är så insatt i alla övningar som de gör där. Eftersom det var intervaller så var det ju upprepningar hela tiden, plus att de övningarna som var kändes lätta. Det var inte massa stegkombinationer och konstiga hopp och så, utan mer basicgrejer som kräver mer av kroppen än av huvudet. Passade mig perfekt! Som jag vet är jag ju väldigt klen och har inte tränat någon styrka på läääänge. Armhävningarna var det som gav mig träningsvärk. Haha, fjärde gången på armhävningarna kom jag knappt upp, men kämpade på och det gav mig fin träningsvärk :-) I första blocket var plankan med också, det är en av mina värsta övningar, men det var bara att bita ihop. Trodde magen var det jag skulle få träningsvärk i, men det var tydligen bröstmusklerna som jobbade hårdast den dagen. Konditionen känns betydligt bättre, det är styrkan som sviker mig, så det är det jag borde lägga lite extra krut på egentligen. Men jag ska köpa kort på Friskis i alla fall och försöka gå på lite mer styrkepass där. Gym är ju inte så värst kul, plus att jag är så dålig på att pressa mig själv, så då ger det inte så himla mycket. Så jag tror att gruppträning funkar bättre för att jag ska få ut mer av träningen.

Förörvrigt så har jag typ 9 km till Friskis Kvarnen när jag cyklar, så det blev ju även 1,8 mil cykling i ösregn för träningen i måndags. Riktigt bra träningsdag om jag får säga det själv. Har ju betydligt närmre till Friskis på Öster, så köper jag kort blir det nog mer träning där istället, men det är alltid bra att röra på sig, och ska man ändå träna så gör det ju inget om man blir lite varm i alla uppförsbackar på vägen hem. Idag skulle jag egentligen vara ledig, hade tänkt sticka ut och testa nya cykeln igen. Men så ringde min chef imorse och ville ha hjälp eftersom det var en sjuk, så jag erbjöd mig kvällen. Ville inte jobba hela dagen så det blir jobb 16-20.15 bara, kände att jag behövde få vara lite ledig på dagen. Men blir nog inget cyklande. Regnar som bara den ute, plus att jag har en hel del som måste fixas innan jobbet, så jag får ta tag i det istället. Är ledig på söndag igen, så kanske får försöka få in ett träingspass då så att jag i alla fall får två pass den här veckan. Cykeln hade inte gett mig så mycket träning ändå, eftersom jag fegar så nu i början. Är lite läskigt att sitta fast med fötterna, plus att man måste köra riktigt fort för att det ska ge något, den är så himla lätt, och jag har inte riktigt våga köra på så hårt. Tycker det är lite vingligt med smala däcken, är ovan med styret osv. Det kommer nog, men jag får ge det i alla fall 3-4 ggr innan jag kan se det som träning.

Nej, dags att handla något nu så att det blir någon lunch här hemma. Tog sovmorgon imorse eftersom det kändes som att jag höll på att bli sjuk igår. Bäddade ner mig med yllefilten i sängen och tog sovmorgon till kl 9. Tycker inte om när hela förmiddagen försvinner, men det fick bli så idag. Ha en bra dag alla och kör hårt med träningen! :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback