Skärpning!

Nu är man igång och jobbar igen efter semestern. Jobbet sliter ganska hårt på kroppen och jag har inte tränat en enda gång(!) sen blodomlopet. Det är kasst, jag vet, men jag har inte haft lust, kroppen har känts seg bara. Dags att jag rycker upp mig nu! Ny chef på jobbet tar också en hel del energi och jag tror faktiskt att det blir skola på heltid till våren för att jag ska få tillbaka livsgnistan helt och hållet. Jag har iaf ställt in mig på det för att jobbet ska kännas lite lättare. Det är inte så att jag gått i flera år och vantrivts på jobbet, men just nu känns det som att den här hösten inte kommer bli detsamma. Ny chef som sagt (som inte ens beviljade min semester när jag ska på bröllop fast jag lämnade in ansökan flera månader i förväg, det säger en bråkdel), plus att vi öppnar en till butik så flera av min underbara jobbarkompisar kommer flytta på sig. Vi blir splittrade helt enkelt och det är ju de som gör min vardag så himla bra. Men hösten ska hur som helst tillbringas på jobbet, så jag får nog rycka upp mig lite även på den fronten.

Men till en rolig grej i träningen. Jag har letat ny cykel hela sommaren men varit för snål för att köpa en. Nu hade Stadium 50% på alla cyklar så då slog jag till. Plus att jag hittade massa bra tillbehör (både cykelbyxor och skor) till halva priset också. Ska nog ut och testcykla lite idag. Ok, det blir kanske inte så mycket träning av det eftersom jag nog kommer ta det lugnt såhär i början, men kul ska det bli i alla fall. Eftersom jag jobbar mycket kvällar och helger så är det kul att ha något mer än löpning som man kan träna när man är ledig på vardagförmiddagar och sånt. Plus att jag tror tjejvättern blir en aning enklare om man har en cykel som man iaf kan växla på, hehe.

Så här ser fina cykeln ut!! Den ser riktigt snabb ut, eller hur?! ;-)

Cykeln

Sen håller jag på att leta träningkort för fullt också. Vintersäsongen är ingen bra säsong för bara löpning och cykel plus att jag behöver köra mer styrka så jag tänkte skaffa halvårskort iaf. Står och väger mellan Friskis eller Universitetet just nu. De har ungefär lika mycket pass och ungefär samma priser, får se vad det blir. Nu har de gratisvecka på båda ställena nästa vecka så kanske hinner ner och testa på något pass då, det vore kul. Sen skulle det ju inte sitta fel om jag kom iväg med tanke på hur mitt träningsschema sett ut sista veckorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback