Ledig dag

Idag blev en ledig dag, riktigt skönt. Tänkte passa på och fara och träna efter lunch och sen stanna till i stallet i tag. Funderar om jag till och med ska ta och ta fram några hinder och träna med några av kaninerna, den sista tiden har några av mina klassat upp sig eller bara har en pinne kvar så det kan nog behövas :)

För flera, flera veckor sedan mailade jag ett boende i Mora för att boka plats åt oss till Tjejvasan. Enligt hemsidan skulle det bara kosta ca 200 kr/person och natt, men när han ringde upp mig visade det sig att de höger priserna under vasaloppsveckorna. 830 kr/person och natt i en sovsal med ca 20 andra... Nej tack. Har därför spenderat en del av natten och morgonen åt att kolla efter andra alternativ. Alla hotell är fullbokade (inte förvånande), likaså vandrarhemmen i närheten av Mora. Eftersom vi inte kommer ha tillgång till bil måste vi hitta något med gångavstånd till centrum, alternativt om det går många bussar.

Hur som helst har jag hittat några alternativ, ett vandrarhem där det inte finns något pris på hemsidan och så har jag även mailat till en person som kommer hyra ut sitt hus. 350 kr/pers och natt kändes bättre än över 800 kr...

I veckan har jag påbörjat bygget av några nya burar till kaninerna. Eftersom jag ska få flytta till en av de större boxarna i stallet så blir det fyra nya som är större än de jag redan har, kommer då också att sälja min trefackare med de minsta facken. Eftersom jag har världens bästa pappa så hann vi såga ut alla delar från skivorna och även sätta ihop en bur på kort tid. Har även hunnit måla botten nu så är det bara att sätta ihop de andra, fixa sitthyllor och dörrar sen är de nästan klara :)

Ska ta och betala lite räkningar nu sen är det dags att börja göra sig klar och bege sig in mot stan. Jobbar dygn på lördag men har sån tur att jag kan fara och se hockey med brukaren, vi kan ju inte missa vinterns höjdpunkt - elitseriepremiär på hemmaplan! Hinner inte hem från jobbet på söndag utan ska direkt vidare på hopptävling :)

Kram på er!

/matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback