Vill ha snö

Försöker få ihop till en liten fjällsemester efter nyår någon gång. Det skulle ju inte skada om man fick testa skidorna lite innan det är dags för det stora provet. Tror att jag kommer jobba trettonhelgen, ska prata med min chef idag och försöka dra ur henne lite information som kan hjälpa mig i min planering. Annars kanske vi kan åka upp helgen efter trettonhelgen. Är så mysigt att komma iväg och så vore det som sagt både kul och nyttigt att hinna åka ett par dagar i spåret. Om inte annat kan det väl komma lite snö här hemma tycker jag. Är ju ändå kallt och mörkt, så lite snö skulle lysa upp tillvaron. Hoppas den kommer snart! Och hoppas att det blir någon fjällsemester i januari! Jag håller mina tummar!

Förövrigt såg jag inte bara alla rådjur imorse utan även 2 älgar. Trodde det var vildsvin först, haha. Såg de bakom krönet så de långa benen liksom försvann och så var det så dimmigt, bara två stora, stora kroppar med nerböjt huvud. Får nog utveckla mina kunskaper lite om jag ska bli naturkunskapslärare någon gång i framtiden :-)

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback