Veckans första träningspass

Igår var jag på den här veckans första träningspass, 70 min skivstång-intervall på Friskis. Sist fick jag ju fin träningsvärk av bara skivstångspass som var 60 min, så träningsvärken blev ju inte mindre av det här passet såklart. När man känner av träningsvärken redan innan man gått upp ur sängen dagen därpå, ja då vet man att det är träningsvärk som kommer sitta i både en och två dagar :-)

Det var ett kul pass i alla fall och jag kan inte minnas när jag senast var så slut i kroppen. Jag är ju inte duktig på att ta ut mig, men igår gav nog kroppen allt den hade. Skivstångsdelen gick helt ok, även om det var tungt. Precis när man tänker ge upp så är säger ledaren att det bara är några kvar av den övingen, då biter man ihop och kramar ur sista krafterna. Intervallerna gick dock betydligt sämre. Jag tyckte att alla intervallövningar var jobbiga för benen, inga övningar som var mer fokuserade på överkroppen, så det blev liksom aldrig någon chans till återhämtning. Och benen var ju redan ganska möra efter skivstångsdelen. Så det var tungt, kände att jag inte alls tog ut övningarna till 100%, men jag var så sjukt trött, så det gick bara inte. Men jag jobbade ju hela tiden och gav precis allt jag hade. Känslan efter passet var riktigt skön.

Jag lyckades faktiskt lura med mig G också. Han ångrade sig både en, två och tre gånger att han sagt ok till att jag fick anmäla honom. Men sen när vi kom dit så var det en hel del killar på det här passet och några som var sjukt vältränade. Så där var den värsta ångesten dämpad och en del fördomar bortblåsta :-) Uppvärmningen tyckte han hade lite jympa-varning som han inte alls gillade, men sen var det ju så jäkla tungt och vi körde igenom hela kroppen med skivstången, så summan av det hela blev att han frågade om vi ska gå på samma pass nästa vecka igen. Jag kände mig riktigt nöjd över det eftersom han inte alls varit positivt inställd till gruppträning, men att jag hela tiden försökt övertala honom om att det finns pass som skulle kunna passa honom också. Ser så tråkigt ut att alltid stå och stampa i det där gymmet. Även om inte han tycker det och jag lika gärna kan träna själv på passen, så kändes det som att jag fick rätt på något vis, haha.

Nu blir det 2 långa jobbdagar som blir helt träningsfria. Passar perfekt, så att träningsvärken hinner lägga sig innan det är träningsdags igen. Har dock lite jobbiga saker att gå igenom på jobbet, men det ordnar sig. Imorgon kommer chefer från huvudkontoret och ska hjälpa oss att reda ut vår situation, hoppas verkligen att det blir till någon nytta.

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback