Tisdagsfunderingar...

Först till träningen: Styrkepass stod på schemat och musklerna pumpade. 22,5 på ben, 20 på rygg, 10 på bröst, 10 på bicep, 7,5kg på tricep, och 7,5/5/10 på axlar (lite olika övningar fick olika vikter!). jag är nöjd med kroppen och framförallt var det ruskitgt tungt att bära tillbaka vikterna i vikt-rummet. Så ska det kännas i armarna! :)

I övrigt är jag rätt pissed på väderprognoserna just nu:

Lördag är ju min lediga dag, och vad spår meterologerna då, jo 10 mm regn. Nej nej nej!! På söndag kan regnet komma, på lördag vill jag ha fint väder! Min plan är att genomföra mitt egna första "långlopp", planen är att springa från kronoparken till IKEA och tillbaka, den sträckan jag i vanliga fall cyklar, 22 km. Men, att göra det i 10mm regn? Frågan är hur klokt det är för kroppen. Snälla, låt det bli bra väder på lördag!

I övrigt ligger mina funderingar i om man ska satsa på något lopp i tjejklassikern. Vi har ju sagt att vi ska genomföra det tillsammans, men för min del är det lite lockade att få försöka satsa på något lopp. Skidorna är inte en tanke på, där hoppas jag bara på att komma i mål helskinnad, simning är inte min grej heller.. Så då återstår cykling och löpning. Och vad som lockar mest är löpningen. 1 mil har jag ju på en platt tävling gjort 54, vågar man sätta upp målet på 60 min på lidingöloppet? Det är ju en betydligt mycket mer kuperad bana... eller vågar jag tuffa till mig rejält och satsa på <55 min?!?

Just nu känner jag att jag behöver ett mentalt mål, något som jag kan övervinna för att stärka mig mentalt. jag behöver mitt "långlopp" på lördag. Kom igen vädret!! Var med mig! Jag får helt enkelt hålla alla mina tummar och fundera ut en reservplan vad jag ska göra om det blir tokregn. Kanske kan man packa plånboken i vätskeryggan, väl framme vid IKEA köpa mig ett par nya löparbrallor (jag äger bara ett par långa träningsbyxor), packa nytt linne och ny sporttop i vätskeryggan och byta om halvvägs?! Byta sporttop och linne tror jag att jag ändå måste göra.. Planen var att ta en fika på IKEA mitten av loppet, bulle och lite kaffe. J

Hm, jag har ju några dagar på mig att fundera. och fila lite Men nu känner jag att det är dags att öka på mitt distansbästa, som "bara" ligger på 10km.

Jag känner mig verkligen i bra mental form för en sån här grej, det hände något på jobbet i lördags. I kombination med all sömn jag fått senaste dagarna känner jag mig i bra mental form. Och jag vet att något sånt här kan jag klara av!

nu när jag offentliggjort min plan är det bara till att sätta den i rullning... :) Hoppas, håll tummarna för min skull!

/ Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback