Skivstång-intervall ikväll

Ikväll blir det 70 min skivstång-intervall, samma pass som jag testade första gången förra veckan. Hade ju träningsvärk typ 2-3 dagar sist. Tänkte köra med samma vikter ikväll också. Dumt att lägga på mer eftersom jag typ inte orkade intervallerna sist, men kan ju inte köra mindre den här gången, det känns verkligen som att gå bakåt i träningen. Bara att bita ihop med andra ord! Hoppas att det kanske kan bli lite mindre träningsvärk den här gången, men ska nog inte hoppas för mycket :-)

Är ledig från jobbet tisdag, onsdag och torsdag den här veckan. Har ju dock skolan 3 dagar också, så det blir till att tillbringa de lediga dagarna där och läsa för fullt här hemma. Tänkte i alla fall hinna träna idag och torsdag. Ev. kanske jag tränar på söndag efter jobbet, men jag får se om jag verkligen orkar och hinner det eller inte. Tror jag är ledig från jobbet på måndag, så förmodligen blir det träning då istället. Vi får se vad det blir, men minst 2 träningspass ska det i alla fall bli den här veckan också.

Förresten så har jag blivit sjukt pigg sen jag började träna lite mer (2 ggr/vecka är ökad träningsdos för mig, haha). Kanske lite för pigg, för de dagar jag har tränat har jag svårt att somna. Tror att jag tränar för sent på kvällen, eller lägger mig för tidigt :-P Men ska inte klaga på att jag inte somnar, mer energi är alltid välkommet. Är ganska skönt att komma hem och inte känna att man vill gå och lägga sig på en gång, det blir ju ganska mycket mer gjort. Så träningen ger härlig energi och det är ju verkligen inte fel den här tiden på året :-)

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback