Ny vecka, igen!

Gud vad veckorna går fort, nu är det återigen dags att summera en träningsvecka och fundera på vad det blir för träning den här veckan. Tänk att det inte ens är 3 månader kvar till Tjejvasan. Jag måste få åka skidor snart!!

Förra veckan innehöll nästan 3 träningspass. Ett cirkelfys i torsdag, ett spinningpass igår och så körde jag gymmet en dag, tror det var i onsdags. Den dagen jag var på gymmet var dock ingen bra dag och jag gick hem efter en halvtimme. Var massa folk där och min kropp hade ingen energi alls, så jag gav upp det. Cirkelfysen i torsdag var helt ok. Jag var lite besviken på att det i stort sett bara var styrka och ingen kondition, sen hade jag problem med tekniken i många övningar. Det var ju bara 45 sek på varje station, så jag hann aldrig riktigt komma in i det heller. En hel del övningar med kettlebells bl.a. som jag tyckte var väldigt svåra att få till rätt. Men men, går man på passet igen blir det säkert roligare. Men man kunde inte riktigt välja vikter heller eftersom vikterna blev upptagna så var man inte först till stationen fick man ta det som blev över. Så, var inte helt nöjd med passet som sagt, men det ger säkert massor om man är med på noterna :-)

Den här veckan jobbar jag måndag, tisdag, torsdag och fredag. Jättetrist att stänga 4 av 5 vardagar på jobbet eftersom det är på vardagarna som det är mest pass att välja på. På onsdagar har jag inte riktigt hittat något roligt pass heller, så vi får se vad den här veckan bjuder på för träning. Blir nog lite gym kan jag tänka mig, men jag är så dålig på gymmet och inte alls lika peppad på det. Jag är verkligen kass på att pressa mig själv, men  men, det är väl bättre än ingen träning alls i alla fall.

Nu blir det kaffe och plugg. Min vanliga förmiddagssyssla innan jobbet :-)

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback