negativ spiral...

Hm, i veckan slog det mig. Istället för att längta till träningen har jag senaste veckan fått lite panik. jag får dåligt samvete de dagar jag inte tränar och har haft dåligt samvete för att jag bara tränat 3 dagar denna vecka. hallå, ANJA är du dum eller??? 3 dagar träning är bra! det har du pressat in mellan 5 dagars skola, 3 dagars jobb 3 dagar i stallet och så haft migrän på det! Jag måste tillåta mig själv att faktiskt varva ner ibland också. Tillåta mig själv att ta det lugnt. Annars sitter jag snart i den där berömda väggen och är förstörd, som 25 åring. Nej tack.


Det är nog bra att jag har sådana dagar som idag på jobbet, det var tokmycket att göra inför helgens stora försäljning som vi hoppas på... Jag är inte den som blir arg ofta, men idag var jag faktiskt arg, på grund av hur de bemannat oss! Jag var så nära bristningsgränsen och när min jobbarkompis som också är driftsledare frågade hur det var med mig kunde jag inte hålla tårarna borta. Men det var skönt, skulle jag inte ha släppt ut allt skulle jag tagit med det hem sen också - och det orkar jag verkligen inte! Ibland måste man faktiskt få öppna ventilerna, och sen få höra peppande ord och få kramar. Det var nog det som behövdes!

Resten av dagen har jag försökt ta det så lugnt som möjligt, har kaninerna ute nu, har städat i lägenheten, varit nere en sväng till skolan för att frysa DNAt som jag jobbade med i torsdags och lyssnat på Anna Ternheims senaste album. Nu står disken på tur, tillsammans med en dusch (kanske ett bad?!) och sen kvällsmatslagande.

Imorrn är det jobb igen och jag hoppas på en bättre dag, sen har jag mockningstjänst i stallet och så ska jag ta mig ut på en ridtur.

/ Anja

Kommentarer
Rosanna säger:

Anja; träning inför ditt skrivande:

"Nu står disken på tur, tillsammans med en dusch (kanske ett bad?!) och sen kvällsmatslagande." Syftningsfel. Eller du kan badar med din disk? :)

2011-11-28 | 22:06:19
Bloggadress: http://rosannaskoog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback