Mot gymmet!

Jag jobbade hela dagen igår, så jag är ledig idag. Slutade åtta i morse och har bara tagit det lugnt, tredje maskinen med tvätt är igång och jag har städat bort lite överallt. Jag är ganska duktig på dra fram saker och sen låta det ligga kvar... :)

I tisdags var jag på function och om jag hade träningsvärk igår är det ingenting mot idag! Nu tycker ju jag det är skönt, för det mesta, men lite kämpigt måste jag säga att det är när kroppen svider av att försöka ta sig upp ur soffan.

Precis som tidigare när jag har ökat träningsmängden så märker jag det först med att jag är hungrig. HELA tiden. Och sockersugen. Jag antar att det är kroppen som säger till att jag måste äta mer för att orka med allt, så jag gör mitt bästa för att äta bra mat, men alltför ofta är det lätt att det slinker ner en och annan onyttighet, att hålla sig från fikat på jobbet är en omöjlighet (vi får baka och äta hur mycket vi vill). Men jag tycker ändå att så länge jag rör på mig så är jag värd det, dock börjar det nästan gå över gränsen, jag kan inte säga vilken dag jag senast inte åt en enda kaka eller godis...

Ikväll ska jag hem till Öris. Det är så tråkigt att äta själv så jag har börjat fara hem och snåläta, hahaha! Näe, främsta anledningen är att jag vill ha sällskap. Dessutom håller vi fortfarande på och bygger på de nya burarna så jag passar på och äter också. Det har gått väldigt segt med burarna, mycket för att pappa har byggt på den nya stugan så fort han haft möjlighet. Nu är det dock bara dörrar kvar, målningen får jag göra till våren :)

Nu ska jag iväg mot gymmet. Vi har superfint väder idag, någon minusgrad men solen har tittat fram hela dagen. Blir därför skönt att ta en prommis istället för att sätta sig i en kall bil.

Ha de!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback