Helg

Så skönt med helg och jag har bara jobbat ett kortpass igår, resten av helgen ledig. Har hunnit med en hel del annat, men för att komma till träningen så var jag på gymmet i fredags. Körde kondition. 35 min crosstrainer (körde 30 min på samma nivå sist jag var där) och så sprang jag 1,5 km efter det (sprang 1 km sist). Anledningen till att jag kör lite på löpbandet är att fötterna domnar efter typ 15-20 min på crosstrainern, så det går inte att härda ut så mycket längre på den. Vet inte varför det blir så, men jag är inte ensam om det i alla fall. 35 min känns som för kort tid för att konditionsträna, även om man kör på hårt. Därför kör jag en snabbis på löpbandet när jag ändå ha pulsen uppe. Löpbandet känns annars ganska påfrestande för knäna och så känns det som att man inte får med armarna på samma sätt som man får på crosstrainern. Ska avsluta veckan med 70 min spinning ikväll. Sammanfattningen för den här veckan blir alltså 3 träningspass om allt går som planerat den här dagen. 1 skivstång, 1 kondition på gymmet och 1 spinning - helt ok variation tycker jag!

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback