Fina morgon

Är ledig idag från både skola och jobb. Riktigt härligt. Var ute och gick med Raffe 45 minuter imorse i det underbara vädret. Frosten och soluppgången är så fin och alla rådjuren som bara glor. Nu när solen går upp så sent så blir det inte allt för tidigt på morgonen, men den här årstiden är det ju ganska lugnt och tyst när man än går ut. Inte så mycket liv och rörelse precis, vilket jag gillar. Imorse var det helt vindstilla också, riktigt skönt promenadväder. Kom in och tände i kaminen och  åt frukost, nu sitter jag här med kaffekoppen och får inte mycket gjort. Även om jag är ledig idag har jag en hel del att stå i, men ett par lugna timmar såhär på förmiddagen får man unna sig ibland om man jobbat hela helgen. När kaffet är slut blir det plugg här hemma, städning hos kaninerna, handling, matlagning och lite annat smått och gott. Sen ikväll ska jag gå på skivstångspass. Gillar ju verkligen tisdagspasset skivstång-intervall, men den här tidagen jobbar jag kväll så det får bli bara skivstångspass idag istället. Har sett att jag jobbar tisdagar flera veckor framöver, känner mig lite besviken över det, men men, inte så mycket att göra åt saken.

Igår var jag på spinning, 70 min. Kände mig hurtig som tog det direkt efter jobbet. Jag brukar annars försöka planera in träningen på mina lediga dagar, men på helger jobbar jag ju faktiskt bara till kl 17.15 så jag hinner ju faktiskt träna, även om det ibland blir lite svårt att hinna med alla vardagssysslor när allt går i ett. Att jag pallrade mig iväg igår betyder alltså att jag prickade in 3 träningspass förra veckan. Det är mitt rekord sen..... Ja, sen många, många år tillbaka, haha. Får se hur det blir den här veckan. Börjar i alla fall med skivstången idag. Sen blir det jobb och skola i 3 dagar. Har skola 8-10 och jobbar 10.30-20.15, så då hinns det inte med någon träning. På fredag ska jag med Raffe till veterinären också. Tycker inte att det jag stoppar i honom nu har hjälpt, men vi får se vad veterinären säger. Det känns som att vi provat allt snart, men jag hoppas hon har någon mer idé på vad vi kan testa. Ska i alla fall bli skönt att åka dit. Man går runt och analyserar hans tillstånd hela tiden här hemma, men till ingen nytta. När man kommer dit känns det i alla fall som att man har chans att komma framåt.

Dags att hänga tvätten och plocka fram skolböckerna!

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback