En vecka som bara rusat förbi

Förra veckan bara rann iväg. Fullt upp med alla tänkbara aktiviteter gjorde att tiden bara försvann. Jobbade 10 timmar i onsdags, sen kom lillebror och hans tjej (från USA) på besök. Så det blev en sen kväll och sen upp tidigt på torsdag igen för ett nytt 10 timmarspass och dessutom möten med massa chefer på jobbet eftersom allt inte står rätt till där. På fredagen var jag ledig och borde ha tränat och en hel del annat, men jag var riktigt seg och fick inte allt för mycket gjort. En hel del fixande här hemma med lite allt möjligt blev det. I lördags var jag iväg och gick promenad runt en sjö vid Kvarntorp, så att hunden fick springa lite lös. En dryg timme tog det i raskt tempo, så det kanske gav lite träning det med om man har tur, lite fettförbränning om inte annat. Var i sen kyrkan hela kvällen. Brukar aldrig vara där, men det var otroligt vackert med alla ljus och körsången. De läste upp namnen på alla som dött under året och tände ett ljus för varje namn. Det var en fin men sorglig stund. Åkte hem och åt mat hos sällskapet efter det, så det blev en helkväll. Igår var G och jag iväg och fixade lite grejer på dagen. Lite saker som inhandlades till huset, strukturerade om lite här hemma och så. Sen blev det spinningpass på 70 min på kvällen. Det var ett riktigt bra pass som jag verkligen var nöjd med. Gav mycket mer än lunchpasset som jag brukar gå på. Dels för att det var längre, men också för att det var mer tryck i både ledaren och alla andra motionärer, så man blev riktigt peppad. Efter att ha sammanfattat förra veckan kan jag konstatera att det slutade på 2 träningspass även den veckan. Hade ju dock tärningsvärk i nästan 3 dagar efter det där skivstångspasset, haha, så tror att det var träning som gav lite resultat i alla fall :-)

Jag hoppas att det blir samma pass på tisdag igen, men det var visst fullbokat så vi får se vad det blir. Annars kanske det blir gymmet eller nåt.

Idag börjar allvaret igen. Skola på heltid i 10 veckor, kombinerat med jobbet. Så det kommer att bli fullt upp minst sagt. Hoppas att det är en bra kurs så att man känner att det är värt det! Jag kommer ändå bara jobba runt 70% eller nåt eftersom vi har det så lugnt på jobbet, så jag känner att jag måste få något mer gjort. Nu blir det ju dock 170% så vi får se hur det går, men det ordnar sig säkert! :-)

/Hillevi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback