Borde stannat hemma

Var i skolan på förmiddagen och åkte direkt till Friskis och gick på lunchpasset jympa/medel. Det gick av flera anledningar inte bra alls. För det första har jag aldrig varit på det här passet eller på jympa-pass överhuvudtaget, så jag hade svårt med koordinationen och veta hur man skulle utföra övningarna, vilket gjorde att jag la all min koncentration på att hänga med istället för att ta ut övningarna till max som man kan göra när man känner sig säker. För det andra så hade jag träningsvärk från i tisdags, så kroppen orkade inte ritkigt med, i övningar som "plankan" fick jag ge upp. 2 ggr i passet var det armhävningar och jag får så sjukt ont i knäna om jag gör de på knä utan matta, så kunde inte göra alla där heller. Och för det tredje så kurrade magen redan innan passet började så energinivån var nog inte på topp. Åt ju frukost på morgonen vid kl 7 och tryckte i mig 2 bananer vid kl 10, men var ändå sjukt hungrig. Ja, det var allt annat än ett väl genomfört pass idag. Har i alla fall avverkat mina två pass den här veckan, men ska nog satsa på att träna efter jobbet på söndag. Blev så besviken på min prestation idag så det känns som att jag måste. Imorgon jobbar jag dag och kväll, på lördag till kl 17.15, men G fyller år så det kommer lite folk hit på kvällen, så ja, det är väl bara söndag som blir kvar. Blir ju lite stressigt att sluta 17.15 och hinna få i sig nån mat och så för att träna, men det ska nog hinnas med. Jag satsar på det i alla fall!

Angående Matildas mat- och sötsug också så kan jag bara instämma. I tisdags när jag hade tränat så var jag sjukt godissugen. Eller sugen på choklad närmare bestämt. Tyckte att jag var värd det eftersom jag tränat hårt och dessutom inte så ofta unnar mig sånt. Så jag stannade till vid Statoil på vägen hem och köpte både en snickers och en twix. De var borta inom 5 minuter. Och jag hade lätt kunnat tryckt i mig 2 till. Det bara försvann. Sen en stor portion mat på det när jag kom hem. Jag som trodde jag brukade känna mig helt mätt på en snickers, den är så mastig på något vis, men nej då. Lite högre förbränning när man tränar kanske?

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback