Billigt men bra boende sökes

Måndag och ytterligare en ny vecka. Känns hemskt hur snabbt tiden går!

Hur som helst, har jobbat idag och tänkte träna på kvällen men jag somnade i soffan... Var nog bra att ta det lugnt en kväll, gjorde istället bort en del styrelsejobb och har även lagt ner ganska mycket tid på kolla igenom alla (över 70!) Blocketannonser där det finns de som hyr ut sin lägenhet/hus under Vasaloppsveckan. 350 kr per person och natt får man räkna med, och då är ändå de flesta ställen redan fullbokade åtminstone för Tjejvasan.

Har i alla fall skickat mail till 6 ställen, ringde även en i helgen men de hade också fullt. Alla är väldigt hjälpsamma, har fått svar på ett mail och han tipsade om sin kompis som bor i centrum så dit ska jag ringa imorgon. Håll tummarna :) Alternativet som finns om man inte vill bo hemma hos någon familj är att bo i idrottshallen eller ett klassrum. De kostar runt 200-220 kr per person och natt och på ett av ställena finns sängar, det andra måste man ta med madrasser. Det lockar dock oerhört mycket att ha ett riktigt ställe att bo på, efter loppet i våras vet jag att man bara vill dö i en soffa gärna framför en TV efteråt och det går ju inte riktigt i en idrottshall med massor med andra.

Har även kollat våra resor till Mora, tyvärr har de inte lagt ut alla tåg än så det går inte planera vilken dag och tid vi måste åka än. I våras for vi på onsdag eftermiddag om jag minns rätt, och var framme vid kl 14 på torsdagen. Då var det väldigt bra och skönt att ha 1½ dag i Mora för att kolla in allt, hämta ut nummerlapparna i lugn och ro, kunna lämna in skidorna för vallning och handla mat. Senast bodde vi hos världens snällaste familj, mamman körde oss överallt. Jag räknar med att vi inte hittar någon lika snäll och trevlig den här gången, men bara hälften så snälla räcker gott och väl.

Har för övrigt fortfarande inte hittat någon cykel. Har pratat med pappa, han tycker alltid det är bäst att köpa bra grejer som håller men jag har helt enkelt inte råd att köpa en cykel för nästan 10 000 kr med allt som behövs till. Jag tänker mig istället att fortsätta att ragga runt bland de jag känner, någon måste ju veta någon som fortfarande har kvar en cykel som fungerar för mig. I värsta fall får jag väl köpa en till våren, då hinner jag spara ihop lite mer pengar också.

Imorgon är jag ledig, tänkte fara och träna och även kolla lite på stan innan jag ska till stallet och fixa.

Nu är det snart dags att dra in årorna för idag. Höres!

/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback