Avbokade träningen idag

Hade tänkt gå på skivstång idag, men jag gick in på förmiddagen och avbokade det. Ska åka till Kumla och promenera med 2 små hundar istället och jag kände att tiden inte räcker till allt. Håller på att plugga just nu, men ser verkligen inget slut. Har sjukt mycket att göra. Bara att köra på. Imorgon blir det jobbet, men tänkte kanske träna på onsdag istället. På torsdag ska jag förmodligen testa något nytt - cirkelfys. Jag hoppas jag får en plats till det, för det vore kul att testa. Visserligen sa min jobbarkompis att hon fick sjuk träningsvärk och inte önskar sin värsta fiende en plats på det där passet, men jag blev nyfiken och måste se vad det är för något. Missar ju mitt favoritpass med skivstång-intervall den här veckan också eftersom jag jobbar imorgon kväll, så jag tänkte att jag kanske kunde hitta ett lika jobbigt alternativ till det :-) Det känns som att ett sånt där riktigt mördarpass i veckan kan man klara av, men man får ju räkna med träningsfri dag minst en dag efter i alla fall.

Spinningen igår gick fint i alla fall, jag kan seriöst inte minnas när jag svettades så mycket. Jag är inte van att svettas så att det rinner, eftersom jag är kass på att ta ut mig och dessutom aldrig tränat något riktigt hårt. Jag menar, sporter som rytmisk gymnastik och trampolin som jag körde lite i mina yngre dagar är verkligen inga såna sporter där svetten flödar. Men nu är jag igång och tränar som aldrig förr och i den där sjukt varma spinningsalen så kan man inte göra annat än att svettas om man ska ge allt man har.

Precis som Anja börjar jag bli lite nervös för Tjejvasan. Jag vågar inte åka i nerförsbacke och har ju aldrig tränat upp någon teknik på längdskidor heller, vilket gör att jag säkert kommer ödsla sjukt mycket kraft på att bara ta mig fram med min teknik. Verkar inte vara någon snö i sikte heller. Ahh, ge mig!!! Är typ 3 månader kvar bara! Jag hoppas, hoppas att jag i alla fall kan komma upp till fjällen några dagar efter nyår. Mitt jobbschema verkar inte stämma överens med något som jag vill, men jag har inte gett upp än. Nu ska jag dra på mer kaffe och borra ner huvudet i skolböckerna igen.

/Hillevi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback