1 av 10 000

Läste nyss på Facebook att Tjejvasan är fulltecknad, 10 000 är nu anmälda. Helt sjukt många och det är också helt sjukt hur arrangörerna får allt att gå ihop. I och för sig har ju vanliga vasan ännu några tusen till så de har nog koll på vad de gör :) I år fungerade allt väldigt bra kring arrangemanget och det borde inte vara några större förändringar till 2012.

Förra veckan var jag inte lika lat som veckan före, haha! Hade till och med träningsvärk efter en av gångerna i gymmet, det är inte varje dag! Vet inte om det är att jag tar i för lite eller om jag helt enkelt är för bra tränad så jag inte får någon träningsvärk längre. Försöker intala mig det sista, men är helt säker på att jag tar i för lite :)

Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med någon cykel. Hade bestämt mig för att inte köpa någon ny trots att jag får de till ett bra pris, men nu börjar jag ändå vela... Jag borde få tillbaka pengarna om jag säljer den under nästa år, men jag vet ändå inte om det är "värt" att ligga ute med flera tusen. Jag vet redan nu att de dessutom kommer få mig att köpa en massa saker till, köper jag en ny cykel så tycker jag faktiskt att det är lika bra att köpa bra grejer till. När jag var där tyckte han att jag skulle köpa cykelskor för 990 kr, hjälm för ca 500 kr, cykelbyxor för 500 kr och ett tävlingsställ för runt 900 kr tror jag det var. Dessutom måste man ha reflexer och ringklocka till loppet, nu handlade det bara om någon hundring men det är pengar det med. Det drar snabbt iväg...

Förra veckan köpte jag mig ett skidset. Eller helt ärligt så fick jag en tidig julklapp av mamma och pappa så jag behövde inte betala det själv... :) När vi åkte Tjejvasan i år åkte jag i förbundsjackan (skaljacka) och Dobsontäckbyxor och det gör jag inte om, fysjutton vad svetten rann efter 3 km! Nu har jag en ganska tunn jacka där ryggen har ett annat tyg för att kunna luftas, och täckbyxorna är perfekta. Det går ju inte att säga vilket väder det kommer vara, men jag har i alla fall ett alternativ om det är lite varmare och jag borde kunna använda det både om jag åker här hemma och som löparkläder. Jag berättade det för Cissi, min kompis som också kommer åka med oss och vi är överens - är man dålig i spåret så kan man i alla fall se bra ut! Känns lite bättre då ;)

Nu ska jag ta och slänga i mig någon lunch sen är det dags att se vad jag ska göra idag. Har jobbat hela helgen och har möte ikväll, så funderar mest om jag ska till gymmet nu eller om jag ska satsa på spinningpasset i eftermiddag som jag egentligen vill vara med på... Ja, får se vad det blir!

/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback