Barnbaciller & Tjejvasestart

Jag jobbar på lite olika ställen och det senaste i raden är som barnskötare på förskolor. Riktigt kul många gånger, finns en del barn som jag lätt skulle kunna sno med mig hem! Baksidan är väl alla barn som hostar en i ansiktet och kanske är det nu det jag märker av... Brukar vara tät i näsan av all pollen, men känns lite mer som att det är en förkylning denna gång. Sen jag gick ut gymnasiet för två år sen har jag varit hemma från jobbet en dag så jag kan inte direkt klaga över att jag är sjuk ofta.

I helgen har jag varit till Umeå och träffat några kompisar. Hur trevligt som helst, hade gärna gjort det varje dag om det inte vore 13 mil enkel väg :) Tävling med kaninerna idag också, det regnade nästan hela dagen så i och för sig kan det väl ha påverkat hur jag känner mig just nu :)



Nu ikväll har jag betalt min start i Tjejvasan! Icket dumt, nu är det alltså dags att börja försöka träna lite! Förra året åkte jag ungefär 7 km (kilometer, inte mil...) innan, men i år hade jag tänkt att vara lite duktigare :P Även om skidor inte direkt är min största hobby så ska jag åtminstone göra mitt bästa och hänga på gymmet. Har ett träningskort på ett jättefint gym här i stan med både gym och gruppträning, jag skulle bara behöva en träningskompis för att ta mig dit oftare ~ alternativt en väldigt peppande Karlstadsträningskompis :D

Dags att sova bort förkylningen!

/Matilda

Kommentarer
Hillevi säger:

7 km låter ungefär som samma sträcka som jag körde förra året. Hoppas på mycket snö även nere hos oss den här vintern också så att jag hinner träna lite innan. Min mamma körde tjejvasan förra året helt otränad, hon sa att det blev lättare och lättare för varje km, eftersom hon fick bättre och bättre teknik, haha, riktig nybörjare. Har en känsla av att det kan bli detsamma för mig :-) Tror att det blir balansövningar på träningsschemat för min del framöver :-P

2011-05-30 | 09:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback